شناسهٔ خبر: 44256557 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو؛

وحیدی: هدف انحلال دانشگاه فرهنگیان پر کردن صندلی‌های خالی سایر دانشگاه‌هاست

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با انتقاد از طرح انحلال دانشگاه فرهنگیان گفت: به نظر می‌رسد هدف وزیر علوم از بیان طرح انحلال دانشگاه فرهنگیان پر کردن صندلی‌های خالی سایر دانشگاه‌هاست.

صاحب‌خبر -

محمد وحیدی، نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو، گفت: در اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تأکید شده تا از ظرفیت‌های این دانشگاه برای تأمین معلمان کشور استفاده شود و در بخش‌های محدود نیز با استفاده از ماده ۲۸ اقدام به جذب معلمان از سایر تحصیل‌کردگان دانشگاه‌های کشور انجام شود، اما در این اظهارنظر اخیر وزیر علوم، متأسفانه ماده ۲۸ بر روند کاری دانشگاه فرهنگیان غلبه پیدا می‌کند که امری نادرست است.

وحیدی با تاکید بر اینکه حرفه معلمی مانند کادر درمان باید از مسیر مشخص طی شود، بیان کرد: سیاست جذب دانشگاه فرهنگیان باید مطابق با سند تحول بنیادین انجام شود.

نائب رئیس کمیسیون آموزش مجلس تصریح کرد: به نظر می‌رسد هدف وزیر علوم از بیان طرح انحلال دانشگاه فرهنگیان پر کردن صندلی‌های خالی سایر دانشگاه‌ها است.

وی در ادامه با انتقاد از وزیر آموزش و پرورش افزود: مشخص نیست این وزیر چرا در خصوص چنین طرحی سکوت کرده است؟

وحیدی خاطرنشان کرد: متأسفانه سرانه کمک‌های اعتباری دانشگاه فرهنگیان در میان دانشگاه‌های کشور در وضعیت کمترین حالت ممکن است و اکنون نیز وزیر علوم به‌جای تلاش برای ارتقای شرایط دانشجویی و دانشگاهی و افزایش فضای آموزشی، به دنبال تعطیلی آن افتاده است.

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی در انتها گفت: حرکت دولت در ماه‌های پایانی خود نشان‌دهنده عدم توجه دقیق و عمیق به وضعیت و شرایط این دانشگاه است، زیرا نباید مانع از رشد و توسعه دانشگاه فرهنگیان به‌عنوان مجموعه تربیتی، مهارتی و ارزشی شد.

نظر شما