شناسهٔ خبر: 44256513 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی در معابر اراک پخش شد

اراک - ایرنا - معاون خدمات شهری شهرداری اراک گفت: ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار لیتر مواد گندزدا و ضدعفونی در قالب ۷۰ هزار نفر ساعت کار از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون در معابر و خیابان‌های این شهر پخش شده است.

صاحب‌خبر -

«محمد عسگری» روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این مدت، هر شب ۲۳۰ دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل درون شهری از ساعت ۲۲ شامگاه تا چهار بامداد ضدعفونی شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری اراک ادامه داد: اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با علامت ضربدر قرمز در وسط راهرو و صندلی‌های اتوبوس‌ها، الزام رانندگان تاکسی به سوار کردن ۲ مسافر در صندلی عقب،  نصب استیکرهای فرهنگی با مضمون «من ماسک می‌زنم» بر روی اتوبوس‌های شهری، در اختیار قرار دادن روزانه ۲۰۰ لیتر ماده گندزدایی برای تاکسی‌های شهری و ضدعفونی سردخانه و غسال‌خانه‌های آرامستان اراک در نوبت‌های ۲گانه روزانه از مهمترین اقدامات صورت گرفته در ایام شیوع کرونا بوده  است.
عسگری اظهار داشت: در ۹ ماه اخیر تمامی مخازن جمع‌آوری پسماند اراک هر شب آهک‌پاشی، شستشو و گندزدایی شده و خودروهای حمل پسماند در پایان هر شیفت کاری و جایگاه‌های سوخت بنزین و گاز به‌صورت روزانه  گندزدایی می‌شود.
وی بیان کرد: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بیماری کرونا، درهای آرامستان اراک مسدود است و برای جلوگیری از ورود شهروندان به این مکان، دیوارهایی در مسیرهای باز ایجاد شده است.
معاون خدمات شهری شهرداری اراک اضافه کرد: سردخانه‌ای در آرامستان اراک برای اموات کرونا اختصاص یافته و یک دستگاه آمبولانس نیز ویژه حمل اموات کرونایی از سردخانه تا محل دفن در قطعات در نظر گرفته شده است، زمان شست و شو و تدفین اموات کرونایی نیز مشخص است  و تغسیل و تدفین آنان با رعایت کامل موازین بهداشتی و شرعی صورت می‌گیرد.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه ۶۸۰ هزار نفر جمعیت زندگی می‌کند و نخستین مورد مثبت ویروس کرونا در این شهر، اول اسفندماه پارسال، پس از قم به ثبت رسیده است.

نظر شما