شناسهٔ خبر: 44256034 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل استاندارد استان ایلام خبر داد;

صحت سنجی استاندارد ۷۶ باسکول در ایلام

همتی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ، ۷۶ باسکول بر اساس استاندارد ملی مربوطه در استان ایلام مورد آزمون قرار گرفته و موفق به دریافت گواهینامه انطباق با استاندارد ملی مربوطه شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ مهناز همتی مدیر کل استاندارد استان ایلام گفت: در راستای اجرای تکالیف ذاتی و قانونی این اداره کل ، از ابتدای امسال تاکنون ، ۷۶ باسکول بر اساس استاندارد ملی مربوطه در استان ایلام مورد آزمون قرار گرفته و موفق به دریافت گواهینامه انطباق با استاندارد ملی مربوطه شده اند.

او اظهار کرد: استانداردسازی و درستی عملکرد کلیه وسایل سنجش ، از حقوق شهروندان است و این اداره کل بر اساس وظایف ذاتی خود با نظارت بر کلیه وسایل توزین چرخدار جاده‌ای تلاش می‌کند تا از حقوق مردم حفاظت کند.

همتی با مهم دانستن استانداردسازی وسایل توزین در ارتقای اعتماد عمومی، اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع و به منظور جلوگیری از تضییع حقوق ذی نفعان، آزمون‌های صحت عملکرد باسکول‌های مورد استفاده در توزین واحد‌های تولیدی و از جمله واحد‌های تولیدی شن و ماسه و واحد‌های تولیدی بتن ، مرغداری‌ها و مکان‌های برداشت محصولات کشاورزی و خرید غلات و غیره استان در اولویت استانداردسازی گرفته اند.

او با بیان اینکه، آزمون باسکول‌های ثابت همکف جاده‌ای معطوف به دوره خاص یا فصلی نخواهد بود، افزود: این آزمون‌ها در طول سال و به صورت مستمر و طبق برنامه در کل استان ایلام ادامه دارد و از واحد‌های تولیدی و خدماتی و باسکول‌داران تقاضا می‌شود با بازرسان همکاری لازم را داشته باشند.

مدیرکل استاندارد همچنین بر الزام نصب برچسب کالیبراسیون باسکول‌ها تأکید کرد و ادامه داد: نصب برچسب گواهی کالیبراسیون یا تأییدیه استاندارد بر روی همه باسکول‌ها الزامی است و همه ذینفعان این باسکول‌ها، باید از نصب برچسب‌های صحت سنجش و تأییدیه استاندارد بر روی باسکول‌های مراکز مورد نظر اطمینان حاصل نمایند.

او مطرح کرد: در طی فرآیند صحت سنجش، به صاحبان باسکول‌هایی که نتایج آزمون آن‌ها مردود شده است، فرصت داده می‌شود تا در مهلت داده شده نسبت به تعمیر و تنظیم باسکول توسط تعمیرکار مجاز باسکول ، اقدام کنند و پس از آزمون مجدد و در صورتی که نتایج آزمون آن‌ها مورد قبول واقع شود، باسکول به چرخه داد و ستد باز می‌گردد.

انتهای پیام/ ن

نظر شما