شناسهٔ خبر: 44256018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سنندج میزبان کارگاه آموزشی مدرسه پاییزه حقوق کودک شد

سنندج - ایرنا - کارگاه آموزشی مدرسه پاییزه حقوق کودک با همکاری یونیسف (صندوق کودکان ملل متحد)، دبیرخانه مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، وزارت دادگستری و دفتر امور زنان و خانواده استانداری کردستان بصورت آنلاین در سنندج برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این کارگاه آموزشی در خصوص قانون جدید اطفال و نوجوانان مصوب سال ۱۳۹۹ و ویژه بانوان و آقایان فعال حوزه حقوق کودک، سمن‌ها، دفاتر تسهیلگری، وکلا، حقوق‌دانان، مشاوران و روانشناسان استان است.

لیلا آژیر افزود: این کارگاه بصورت مجازی و رایگان بوده و طی۲ روز در نوبت صبح‌ و عصر برگزار و در پایان گواهی معتبر از طرف یونسیف و وزارت دادگستری و دفتر امور بانوان به شرکت‌کنندگان ارائه می‌شود.

وی یادآور شد: علاقمندان به شرکت در این کارگاه آموزشی می‌توانند در شهرستان‌ها به مشاوران امور زنان فرمانداری‌ها و در مرکز استان به نمایندگان امور بانوان سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی مراجعه کنند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کردستان هدف از برگزاری این کارگاه را افزایش آگاهی و ارتقای توانمندی افراد در رابطه با حقوق کودک اعلام کرد و گفت: زمان برگزاری کارگاه پس از ثبت‌نام اولیه مشخص و به افراد اعلام می‌شود.

قانون حمایت از اطفال و نوجوانان سرانجام پس از کش و قوس‌های بسیار در ۲۳ اردیبهشت ۹۹ در ۵۰ ماده و در چهار فصل شامل کلیات، تشکیلات، جرائم و مجازات‌ها و تحقیق، رسیدگی و تدابیر حمایتی به تصویب رسید؛ قانونی که به نظر می‌رسد به دلیل دارا بودن ابعاد حمایتی از کودکان در محورهای مختلف موثر و کارا باشد.

نظر شما