شناسهٔ خبر: 44255912 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس پارک ملی گلستان:

اینترنت اشیا پارک ملی گلستان امسال به بهره برداری می رسد

گرگان - رئیس پارک ملی گلستان گفت: سامانه حفاظت پارک ملی گلستان با استفاده از اینترنت اشیا و داده های فضایی با اعتبار ۶ میلیارد تومان تا پایان سال از سوی وزارت ارتباطات به بهره برداری می رسد.

صاحب‌خبر -

مهدی تیموری در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: سامانه حفاظت پارک ملی گلستان با استفاده از اینترنت اشیا و داده‌های فضایی با اعتبار ۶ میلیارد تومان تا پایان سال از سوی وزارت ارتباطات به بهره برداری می‌رسد.

وی توضیح داد که آتش سوزی یکی از مشکلاتی است که پارک ملی گلستان را تهدید می‌کند بنابراین سعی شد با به روزکردن و ارتقا تجهیزات خسارت‌های مالی و جانی در این منطقه به حداقل برسد.

تیموری گفت: این طرح به صورت پایلوت در مناطق پرخطر پارک اجرا شده که از نظر فنی و زمانی قابلیت آن را داشتند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: مجوز استخدام ۱۰ نفر هم برای حفاظت و محیط بانی از پارک ملی اخذ شده و استفاده از پتانسیل‌های مردمی و ظرفیت بسیج هم در دستور کار است.

رئیس پارک ملی گلستان بیان کرد: ۱۳ پایگاه محیط بانی با ۴۵ نیرو در پارک ملی گلستان فعال بوده و ۳۵ همیار محیط بان و ۲۷ آتش بان هم با این مجموعه همکاری می‌کنند.

تیموری گفت: در سال‌های اخیر تجهیز محیط بانان به امکانات جدید مانند دوربین چشمی و جی پی اس انجام شده و در زمینه تجهیز خودروها و ایجاد زیرساخت‌ها گام‌های برداشته شده است.

نظر شما