شناسهٔ خبر: 44255692 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برگزارکنندگان تور غیرمجاز استان سمنان مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند

سمنان- ایرنا- مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: برگزاری تورهای غیرمجاز منع قانونی داشته و با متخلفان در این موضوع با جدیت برخورد می‌شود.

صاحب‌خبر -

مهدی جمال روز سه‌شنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: تورهای غیرمجاز در واقع با استفاده از منابع استان سودی را که باید به جیب فعالان گردشگری استان برود از آن خود می‌کنند و اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان اجازه چنین تخلفی را نمی‌دهد.
وی ادامه داد: شیوع ویروس کرونا، بخش‌های مختلف از جمله گردشگری را تحت تاثیر قرار داد و موجب رکود و خسارت اقتصادی شد و در این شرایط باید به کمک و حمایت از فعالان گردشگری شتافت.
وی بیان کرد: تاکنون گزارشی از برگزاری تورهای غیرمجاز در استان سمنان گزارش نشده و نظارت‌ها به منظور جلوگیری از برگزاری تورهای غیرمجاز برای حفظ حقوق و حمایت از فعالان گردشگری با جدیت دنبال می‌شود.
جمال تصریح کرد: شیوع کرونا ۸۰۰ تا یکهزار میلیارد ریال از ابتدای امسال تاکنون به زیرساخت‌های گردشگری استان خسارت زد و در این شرایط نباید برخی افراد با زیرپا گذاشتن اخلاق و برگزاری تور غیرمجاز بیش از پیش به این قشر خسارت بزنند.
وی یادآور شد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده و اطلاع از برگزاری تور غیرمجاز مراتب را به یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای بررسی و برخورد با متخلفان گزارش کنند.
مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان سمنان گفت: برگزاری تورهای غیرمجاز در واقع به منزله بیکاری دفاتر مجاز خدمات مسافرتی و افراد راهنمای تور است.
وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند با شماره‌گیری ۳۳۳۰۰۰۷۵ داخلی ۱۲۹ اطلاعات خود درباره برگزاری تورهای غیرمجاز برای برخورد اعلام کنند.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: برای جلوگیری از تعطیلی مشاغل مرتبط با صنعت گردشگری مجموعه ای از بسته های پیشنهادی از جمله پرداحت بیمه بیکاری، ارایه تسهیلات بانکی با بهره کم و استمهال مالیات از سوی دولت در نظر گرفته شده است.
۱۵ هتل، ۲ هتل آپارتمان، یک متل، پنج مجتمع گردشگری، ۸۱ اقامتگاه بومگردی، ۵ مهمانپذیر و ۲۳ خانه مسافر در استان سمنان وجود دارد.
بیش از یک هزار و ۸۳۳ اثر تاریخی، فرهنگی، طبیعی و معنوی در استان سمنان شناسایی شده و ۸۱۳ اثر از این تعداد در فهرست آثار ملی  ثبت شده که ظرفیتی بزرگ برای جذب سرمایه‌گذاران است.
جنگل، کویر و کوهستان بکر استان سمنان همواره مورد توجه طبیعت دوستان است.

نظر شما