شناسهٔ خبر: 44255634 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر ارتباطات اینترنت نسل چهارم را به معلم اشنویه‌ای هدیه داد

مهاباد- ایرنا- در پی انتشار خبری در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر "عدم دسترسی معلم اشنویه‌ای به اینترنت و تلاش این معلم نمونه برای تدریس در شرایط سخت"، اینترنت نسل چهارم در روستای "باب‌خالدآباد" با پیگیری وزارت ارتباطات به‌ بهره‌برداری می‌رسد.

صاحب‌خبر -

مدیر آموزش و پرورش اشنویه روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: "نازدار افشنگ" معلم نمونه مقطع ابتدایی مدرسه شهدای هسته ای امیرآباد و ساکن روستای "باب‌خالدآباد" اشنویه است که به دلیل عدم دسترسی به اینترنت جهت تدریس در سامانه شاد با وجود بارش برف و شرایط نامناسب، به نقاط مرتفع یا روستاهای دیگر مراجعه می‌کرد.

شیرین جهانگیری افزود:پس از انتشار خبر در شبکه‌های اجتماعی، طبق دستور وزارت ارتباطات، تا یک ماه دیگر اینترنت پرسرعت در این روستا به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت:هماهنگی لازم جهت استفاده از اینترنت رایگان مدرسه محل تدریس جهت برگزاری کلاس‌های مجازی تا زمان راه‌اندازی سایت فراهم شده‌است.

نازدار افشنگ از آموزش‌دهندگان سخت‌کوش نهضت سوادآموزی بود که از سال گذشته به صورت حق‌التدریس به استخدام آموزش‌وپرورش درآمده است.

در سال تحصیلی جدید ۱۵ هزار و ۱۲۳ دانش‌آموز برای تحصیل در مدارس این شهرستان ثبت‌نام کرده‌اند که ۶۵۱ کلاس درس شامل ۳۹۶ کلاس ابتدایی، ۱۴۸ کلاس درس متوسطه اول و ۱۰۷ کلاس درس متوسطه دوم برای این تعداد دانش‌آموز پیش‌بینی شده است.

شهرستان اشنویه با ۷۵ هزار نفر جمعیت در جوار مرزهای عراق و ترکیه واقع شده و با مرکز آذربایجان غربی ۷۳ کیلومتر فاصله دارد.

نظر شما