شناسهٔ خبر: 44255627 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون استاندارسیستان‌وبلوچستان:

مرغداری‌ها براساس استفاده از نهاده‌های دولتی مرغ به کشتارگاه‌ها بدهند

زاهدان- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: مرغداری‌ها موظف‌اند براساس میزان استفاده از نهاده‌های دولتی مرغ تولیدی را به قیمت مصوب به کشتارگاه‌های استان عرضه و رصد میزان استفاده از نهادهای دولتی باید از سوی دستگاه‌های متولی به طور جد انجام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی استانداری سیستان‌وبلوچستان، ماندانا زنگنه در نشست ستاد تنظیم بازار استان اظهارداشت: باید برنامه‌ریزی برای تداوم فعالیت کشتارگاه‌ها انجام شود تا این کشتارگاه‌ها حداقل بتوانند در یک شیفت کاری و بدون تعطیلی فعالیت کنند و  همچنین کشتارگاه‌های ایرانشهر و زابل نیز انگیزه‌ای برای راه‌اندازی داشته باشند.
وی افزود: اگر در این بین کمبود مرغ زنده برای عرضه به کشتارگاه‌ها وجود دارد باید برنامه‌ریزی برای واردات مرغ زنده از استان‌های همجوار انجام شود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان نیز در این نشست گفت: مقرر شده برای کاهش قیمت عرضه مرغ و نزدیک شدن به قیمت مصوب، سود خرده‌فروشی مرغ که قبلا هشت درصد بوده به یکهزارو ۲۰۰ تومان در هر کیلو کاهش یابد.
داود شهرکی افزود:هم‌اینک قیمت مرغ در سیستان‌وبلوچستان به ۲۵ هزار تومان رسیده و این رقم رو به کاهش است.
وی خاطرنشان کرد: آمار جوجه‌ریزی نیز در این ایام در سطح مرغداری‌های سیستان‌وبلوچستان بهتر شده و قطعا در هفته‌های بعد که به چرخه تولید وارد شود به قیمت مصوب خواهیم رسید.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان‌وبلوچستان بیان کرد: تاکنون یک میلیون و ۵۰ تن مرغ منجمد از سوی شرکت پشتیبانی امور دام برای کاستن از التهاب بازار مرغ در سطح استان توزیع شده است.

نظر شما