شناسهٔ خبر: 44255613 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

معاون شهردار اصفهان خبر داد:

مدیریت موفق درآمد و هزینه‌‎ها در شهرداری اصفهان

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان گفت: در این دوره مدیریت شهری، عملکرد شهرداری از نظر میزان درآمد و هزینه کنترل شده و شهروندان نیز نتایج آن را در شهر شاهد هستند.

صاحب‌خبر -

مرتضی طهرانی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: امسال یک سال ویژه در کشور بود زیرا علاوه بر مسائل عمومی مانند رکود اقتصادی و تحریم‌ها، شیوع ویروس کووید _۱۹ نیز مشکلاتی را ایجاد کرد و در دو ماه ابتدای سال درآمدهای شهرداری به شدت کاهش یافت.

وی افزود: با توجه به شرایط ایجاد شده با تشکیل جلسات مختلف به راهکارهای مناسبی همچون ارائه طرح تشویقی ساخت و ساز از ابتدای سال‌جاری رسیدیم که در نتیجه رونق اقتصادی ایجاد شد و درآمدها از پایان اردیبهشت و خردادماه به حد قابل قبول رسید.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: تا روز ۳۰ آبان ماه ۹۹ میزان متوسط درآمد شهرداری در مناطق ۸۳ درصد و در کل مجموعه شهرداری به حدود ۷۰ درصد رسید که امیدواریم تا پایان سال رقم کامل آن محقق شود.

وی ادامه داد: بودجه امسال شهرداری شش هزار میلیارد تومان است که نسبت به بودجه چهار هزار میلیارد تومانی سال گذشته، افزایش چشمگیری داشته است.

طهرانی با بیان اینکه بودجه سال‌جاری شهرداری توانسته امور عمرانی شهر را به خوبی پوشش دهد به طوری که پروژه‌های بزرگی در حال اجراست، تاکید کرد: با تأمین مالی منابع مورد نیاز، پروژه‌های عمرانی مطابق با برنامه زمان‌بندی شده به اتمام رسیده و بهره‌برداری می‌شود.

وی گفت: در ماه‌های اخیر پروژه‌های بزرگی همچون نمایشگاه بین‌المللی، پل آفتاب، ادامه بلوار فرزانگان به بهره‌برداری رسید و مردم از ثمرات آن بهره‌مند شدند.

معاون مالی و اقتصادی شهردار اصفهان با بیان اینکه در شهرداری دو سیاست افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها را به صورت همزمان پیش می‌بریم، گفت: برای افزایش درآمدهای شهرداری سیاست‌هایی پیش بینی شد که نتیجه‌بخش بوده است.

وی با تاکید بر لزوم کاهش هزینه‌ها و صرفه‌جویی های منطقی در شهرداری، ادامه داد: بر اساس گزارش بودجه و عملکرد سال ۹۷ که به تأیید حسابرس و شورای شهر رسیده است، در این سال صرفه‌جویی ۲۰ درصدی در بودجه جاری شهرداری معادل حدود ۱۶۰ میلیارد تومان شده که معادل قیمت روز احداث مجموعه پل‌ها و تقاطع غیر همسطح شهید سلیمانی است.

طهرانی خاطرنشان کرد: در این دوره مدیریت شهری، عملکرد شهرداری از نظر میزان درآمد و هزینه کنترل شده و شهروندان نیز نتایج آن را در شهر شاهد هستند.

نظر شما