شناسهٔ خبر: 44255183 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

اعتراض اسفراینی‌ها کارساز شد / طرح الحاق دانشگاه‌ها توسط نمایندگان مجلس متوقف شد

نماینده اسفراین در مجلس از توقف طرح آمایش دانشگاه‌های کشور در جلسه کمیسیون آموزش که با حضور نمایندگان مجلس و معاونین وزیر علوم برگزار شد، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، وزارت علوم در طرحی بنا بود برخی دانشگاه‌های هر استان را با دانشگاه مرکز آن استان ادغام کرده که این طرح با نام «طرح آمایش» مطرح شد. طرح آمایش آموزش عالی ماموریت بزرگی بود که وزارت علوم طراحی کرد که ساماندهی مراکز آموزش عالی از محور‌های این طرح است.

 

به گفته شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزیر علوم، سیاست تجمیع و ادغام از موارد ضروری طرح آمایش آموزش عالی است که دانشگاه‌های کوچک طبق آن باید با یکدیگر ادغام شوند و یک دانشگاه بزرگ و توانمند را تشکیل دهند. این طرح می‌تواند به استفاده بهتر کشور از ظرفیت‌های دانشگاه کمک کند.

با جدی‌تر شدن این مسئله، برخی از دانشگاه‌های خراسان شمالی که مشمول آن بودند به این موضوع اعتراض کردند و این اعتراض تا حدی بود که نمایندگان مجلس خراسان شمالی هم به آن ورود کردند.

در این بین، پیگیری‌های فراوانی نیز از سوی خبرگزاری دانشجو انجام شد.

بیشتر بخوانید:


در نهایت و پس از پیگیری های فراوان، امان الله حسین پور، نماینده مردم اسفراین در مجلس با اعلام خبر توقف اجرای طرح آمایش گفت: طرح الحاق دانشگاه‌های کشور که در کمیسیون آموزش با حضور نمایندگان مجلس و معاونین وزیر علوم بررسی شد، متوقف شد.

نماینده مردم اسفراین بیان کرد: با مخالفت کلیه نمایندگانی که دانشگاه‌های استان آن‌ها شامل طرح الحاق بود و با قانع کردن معاونین وزیر، توانستیم فعلاً طرح را متوقف کنیم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک حامل خبر‌های خوشی در این زمینه باشیم.

 

حسین پور پیش تر در گفتگو با خبرگزاری دانشجو گفته بود که تلاش می کند تا تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی اجرایی نشود و به تعویق بیفتد و این موضوع ۹۰ درصد نهایی شده است.

نظر شما