شناسهٔ خبر: 44255131 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان یزد:

روحانیون تولید را در روستاها احیا کنند

امام جمعه یزد: اکنون در اغلب روستاها، تولید متوقف شده است، افزود: امامان جماعت روستا تلاش کنند روستا‌ها به حالت اولیه خود بازگردند و روحیه تولیدگری در آن‌ها احیا شود.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار با ائمه جماعت روستا‌های محروم فعال در طرح محرومیت زدایی قرارگاه پیشرفت و آبادانی استان یزد با تفسیر روایتی از حضرت زهرا (س) در مورد افرادی که برای تبلیغ دین به دوردست‌ها سفر می‌کنند، اظهار داشت: ارزش کار تبلیغ و رسیدگی به محرومان و تقویت معنویت در مردم نزد خدای متعال بسیار ارزشمند است.
وی همچنین با اشاره به شیوه تبلیغی علمای بزرگ دین از جمله حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی بیان کرد: حاج شیخ از علمای بزرگی بود که در تبلیغ دین پا به رکاب بود و تا سن ۸۵ سالگی و با وجود بیماری و کسالت، گاه پیاده، گاه با چهارپا و گاه با ماشین‌هایی که مصالح به روستا‌ها می‌بردند، به این مناطق سفر می‌کرد و در آنجا به تبلیغ دین و رفع مشکلات مردم می‌پرداخت.
امام جمعه یزد عنوان کرد: اکنون در اغلب روستاها، قدیمی‌های روستا حاج شیخ غلامرضا را می‌شناسند و از او به نیکی یاد می‌کنند.
ناصری یادآور شد: این حرکت حاج شیخ و دیگر علمای بزرگ استان بود که یزد را از نظر اخلاق‌مداری و دین‌مداری بیمه کرد و اکنون یزدی‌ها را همه جا به عنوان مردمانی متدین می‌شناسند و این مرهون زحمت علمایی همچون حاج شیخ غلامرضا فقیه خراسانی است.

وی ضمن قدردانی از فعالیت امامان جماعت روستا‌ها اظهار داشت: کاری که امروز امامان روستا انجام می‌دهند، مصداق همان کار حاج شیخ غلامرضا است و ارزش این کار به اندازه‌ای است که ائمه معصومین در روایات و خداوند متعال در قرآن کریم به آن اشاره و از آن تقدیر کرده‌اند.

امام جمعه یزد خطاب به امامان جماعت روستا بیان کرد: کار شما برای خداست بنابراین نیت خود را نیز خدایی کنید و اطمینان داشته باشید که خداوند اجر معنوی بسیاری به شما خواهد داد.

وی بر لزوم مشارکت طلبیدن مردم و دهیاران در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها تاکید کرد و گفت: در برخی کار‌ها باید از دهیار و مردم کمک بگیرید و در اموری که ممکن است منفعت مالی دارد ورود نکنید که خدای ناکرده عده‌ای به این بهانه نسبت‌های ناروا به روحانیون ندهند.

ناصری ادامه داد: در اجرای طرح‌های محرومیت زدایی باید اهل روستا را به کار بگیرید تا از حالت خمودگی خارج شوند و امامان جماعت روستا طرح و ایده بدهند و اجرا را بر عهده جوانان بگذارند.

وی با اشاره به اینکه روستا‌ها زمانی تمام مایحتاج شهر‌ها را تامین می‌کردند، اما اکنون در اغلب روستاها، تولید متوقف شده است، افزود: امامان جماعت روستا تلاش کنند روستا‌ها به حالت اولیه خود بازگردند و روحیه تولیدگری در آن‌ها احیا شود.

امام جمعه یزد تاکید کرد: کافی است روستاییان دلسوزی و صداقت امامان جماعت روستا را درک کنند آنگاه به طور قطع همراهی خواهند کرد و خودشان در مسیر احیای روستا قدم بر می‌دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون روحانیونی که به روستا‌ها اعزام می‌شدند، اکثرا ثابت نبودند و تا مردم با آن‌ها انس می‌گرفتند، هجرت می‌کردند، افزود: ثبات حضور امامان جماعت روستا در روستا‌ها در اجرای طرح‌ها و برنامه‌ها بسیار اثرگذار است.

ناصری بر لزوم استعدادیابی در روستا‌ها توسط امامان جماعت روستا تاکید کرد و گفت: بسیاری از بزرگان دین و چهره‌های شاخص از روستا‌ها رشد کرده اند بنابراین اکنون نیز به طور قطع در روستا‌ها استعداد‌های بسیار خوبی وجود دارد که باید توسط امامان جماعت روستا کشف و هدایت شود.

نظر شما