شناسهٔ خبر: 44255103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

شناسایی قاچاقچیان سرخدار در روستای زیارت گرگان ادامه دارد/محیط زیست اعلام جرم کند

گروه استان‌ها – مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: عملیات شناسایی قاچاقچیان چوب در روستای زیارت گرگان ادامه دارد تا چوب‌های حمل شده را کشف کنیم.

صاحب‌خبر -

ابوطالب قزلسفلو در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در گرگان، اظهار داشت: پس از انتشار تصویری مبنی بر حمل چوب توسط اسب در منطقه زیارت گرگان، پیگیری‌های لازم را برای شناسایی این فرد انجام دادیم.

وی افزود: شناسایی این فرد با کمک نیروهای بومی، محیط بانان و قرق بانان منطقه در حال انجام است تا بتوانیم چوب‌های حمل شده را کشف کنیم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان گفت: در صورت شناسایی این فرد بر اساس تصویر منتشر شده باید مستندات از قاچاق چوب تهیه و محیط زیست برای تشکیل پرونده و تخلف این فرد اقدام قانونی انجام دهد.

قزلسفلو ادامه داد: در صورت تشکیل پرونده و ارسال آن به دادگاه، حکم قضایی صادر و فرد متخلف جریمه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، صبح چهارشنبه (5 آذر) تصویری در فضای مجازی مربوط به ارتفاعات روستای زیارت گرگان (دشت سردانسر) منتشر شد که در شرایط نامناسب جوی و با توجه به خلوت بودن جنگل، فردی با اسب در حال قاچاق چوب سرخدار بود.

پس از انتشار این تصویر که بازتاب زیادی در فضای مجازی داشت، استاندار گلستان هم به این موضوع ورود کرد، هادی حق شناس در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم، گفت: این تصویر مربوط به منطقه حفاظت شده محیط زیست در روستای زیارت بوده که بلافاصله دستور پیگیری و بررسی دادیم تا این افراد شناسایی شوند.

لازم به ذکر است؛ سرخدار را می‌توان میراث زنده و شاهکار جنگل‌های طبیعی شمال ایران دانست که از نظر تنوع زیستی و حفظ ذخایر ژنتیکی و بوم شناسی یکی از گونه‌های منحصر به فرد و مهم منطقه هیرکانی و باقی مانده از دوران سوم زمین‌شناسی است.

مطالعات فسیل شناسی قدمت درختان سرخدار را 190 میلیون سال می‌دانند و گفته می‌شود انسان‌های ماقبل تاریخ آن را می‌شناخته‌اند. ارتفاعات استان گلستان یکی از مهم‌ترین ذخیره گاه‌های سرخدار در ایران است.

انتهای پیام/588/ش

نظر شما