شناسهٔ خبر: 44254734 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیر کل کمیته امداد استان کرمانشاه خبر داد:

جمع‌آوری بیش از ۳۴ میلیارد تومان زکات از مودیان کرمانشاهی

رخصی ، گفت: در نیمه نخست امسال ۳۴ میلیارد و ۸۵۹ میلیون تومان زکات از مودیان کرمانشاهی جمع‌آوری شده است.

صاحب‌خبر -

محسن رخصی، مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره)استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: زکات از جمله مهم‌ترین واجبات است و تأکید بسیاری بر آن شده است. وکمیته امداد به عنوان نهادی که فقرا و نیازمندان را شناسایی می کند، بدون موازی کاری قادر است بخوبی ماموریت توزیع زکات ر ا انجام دهد که تاکنون نیز در این مسیر موفق بوده است .

 

وی خاطر نشان کرد: مودیان کرمانشاهی در شش ماهه ابتدایی سال جاری ۳۴ میلیارد و ۸۵۹ میلیون تومان زکات پرداخت کردند که با جمع آوری این میزان زکات بیش از ۱۷۳ درصد از برنامه های پیش بینی شده زکات استان محقق شده است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با اشاره به میزان زکات جمع آوری شده در استان، افزود: میزان زکات جمع آوری شده در مدت مشابه سال گذشته نیز ۲۰ میلیارد تومان بوده است.

 

رخصی ، تصریح کرد: کمیته امداد امام(ره) به منظور احیای سنت و واجب الهی با کسب اجازه از ولی امر مسلمین و مراجع عظام تقلید نسبت به جمع آوری زکوات مردم مسلمان و مؤمن و توزیع آن بین اقشار محروم جامعه اقدام نموده است.

 

وی در پایان گفت: بخش قابل توجهی از زکات مودیان برای رفع محرومیت و بخشی نیز به منظور ساخت و تعمیر پروژه های عمرانی عام المنفعه هزینه می شود.

 

 

 

پایان پیام/712

نظر شما