شناسهٔ خبر: 44254699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه هرسین:

مجلس می‌تواند باعث اعتلا و پیشرفت کشور و تحقق مردم سالاری باشد

حجت الاسلام اجرایی، گفت: مجلس شورای اسلامی خانه امید مردم است و می‌تواند باعث اعتلا و پیشرفت کشور و تحقق مردم سالاری باشد.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام محمد حسین اجرایی امام جمعه هرسین به مناسبت روز مجلس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  در کرمانشاه ،گفت: جایگاه مجلس جایگاه بسیار بالایی است . شهید مدرس رفت تا مجلس مردمی باقی بماند و خواسته های مشروع مردم دنبال شود . باید قدر این جایگاه شناخته شود . اگر با وضعیت انقلابی که یک نماینده می تواند در مجلس داشته باشد ، با بصیرت و شناخت دشمن و مسیر حق کارش را دنبال کند ، در همه عرصه ها از فرهنگی و اقتصادی تا سیاسی و اجتماعی ما میتوانیم موفقیت‌های بزرگی رو به دست بیاوریم.

 

وی با بیان اینکه شهید مدرس الگویی ویژه به عنوان یک نماینده کامل و تمام عیار است، افزود:  شهید مدرس در دوران اوج استبداد با ایمان بالا و یقین به هدف خود، از افق علم و فقاهت ورود کرده و با فضیلت های اخلاقی به مبارزه با قدرت و استبداد پرداخت . هیچ چیزی نتوانست جلوی مواضع به حق این شهید بزرگوار رو بگیرد .نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی باید ایشان را الگوی خودشان قرار بدهند . ما در تاریخ انقلاب اسلامی هم داشتیم امثال مدرس ها که آزادانه وظایف خودشان را انجام دادند و توانستندحق مردم رو مطالبه کنند  . 

 

حجت الاسلام اجرایی با اشاره  به نقش مجلس در جلوگیری از سوءاستفاده از قدرت، گفت:  جایی که عواملی می خواهند از قدرت سوءاستفاده  کنند، مجلس ورود پیدا می‌کند و جلوی آنها را می گیرد. مجلس شورای اسلامی خانه امید مردم است و باید پناهی باشد برای مردم تا مطالبات مردم در آنجا پیگیری شود. باید انقلابی گری در مجلس شورای اسلامی دنبال شده و نباید عده‌ای در مجلس این جایگاه را تنزل بدهند و کار یک نماینده تبدیل شود به مطالبات شخصی و گروهی . 

 

امام جمعه هرسین با اشاره به اهمیت هماهنگی نظام جمهوری اسلامی و مجلس تصریح کرد: مسائلی که جمهوری اسلامی و نظام اسلامی دنبال آن هستند و پیام ها ، راهبردهاو اهدافی که  نظام اسلامی دنبال میکند باید در نمایندگان دیده شود .امروز یکی از مشکلات کشور ما مسائل اقتصادی است . باید نمایندگان راهکاری پیدا کرده و راه ها و مسیر هایی که منجر می‌شود به بهبود وضعیت مردم را دنبال کنند. 

 

 وی با بیان اینکه مجاهدت ها و ازخودگذشتگی های شهید مدرس در شکل گیری استقلال و آزادی مردم  نقش داشته است ،اظهار کرد : آیت الله مدرس شخصیت تراز اولی بود که با معرفی بزرگانی مثل آخوند خراسانی و عبدالله مازندرانی در دوره سوم به نمایندگی از مردم تهران وارد مجلس شورای ملی شد، این مجلس به علت فشار خارجی و آغاز جنگ جهانی اول یک سال بیشتر دوام نیاورده و منجر شد به کودتای سال ۱۲۹۹، که بسیاری از آزادیخواهان از جمله مرحوم مدرس دستگیر و به تبعید فرستاده شدند . در مجلس چهارم هم باز به نمایندگی از مردم تهران وارد مجلس شورای ملی شده و به عنوان نائب رئیس مجلس انتخاب شدند .

 

حجت الاسلام اجرایی تصریح کرد: در مجلس پنجم که مصادف شد با سال ۱۳۰۲ که دوره پر اهمیتی بود در تاریخ مشروطه ، مدرس اقلیت مجلس رو به عهده داشت. در این دوره استیضاح رضاخان شکل پیدا کرد ، ولی با مخالفت هایی که رضاخان کرد، موفق شد انقراض قاجار و پادشاهی خودش رو مهیا کند . در مجلس هفتم رضاخان موفق شد با مداخله آشکار در انتخابات مانع ورود مدرس به مجلس شود و در سال ۱۳۰۷ ایشان را دستگیر و سالها در شهرهای مختلف در تبعید بود تا سال ۱۳۱۶ که به دستور رضاخان آیت الله مدرس مظلومانه به شهادت رسید .

 

وی در پایان ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهید آیت الله مدرس و تاکیدبر مطالبه گری و انقلابی بودن نمایندگان مجلس و دولت، گفت: این مجلسی که مقام معظم رهبری و انقلابی ها به آن امیدوار هستند ، باید منجر به یک دولت انقلابی و مردم شودو بتوانند با لطف خدای متعال بهترین انتخاب را در سال آینده انجام دهند. دولتی جوان با انگیزه پرتلاش شکل پیدا کند که به بهترین شکل و بهترین وضع مسائل مردم عزیز را مطالبه کند .

پایان پیام/712

نظر شما