شناسهٔ خبر: 44254688 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

جهش تولید سیمان در کشور با همت متخصصان ایرانی

حسینی گفت: با همت مهندسان ایرانی شاهد رشد ۳۰ درصدی تولید سیمان بوده‌ایم.

صاحب‌خبر -

حسینی  مدیر عامل سیمان تهران در مراسم گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به جایگاه و ارزش بسیج و تفکر بسیجی گفت: همت و توان مهندسان ایرانی نقش بسیار موثری در توسعه و تولید سیمان داشته است.

او با اشاره به ۲۹ شهید سیمان تهران و افتخارات این مجموعه چه در دوران دفاع مقدس و چه در سنگر تولید ادامه داد: با همت کارکنان مجموعه و با تلاشی بسیجی وار، در مقایسه با ۵ سال گذشته بیش از ۳۰ درصد افزایش تولید سیمان داشته‌ایم.

مدیرعامل سیمان تهران اظهار کرد: در سال‌های گذشته نه درگیر بیماری کرونا بودیم و نه به این شدت تحت تاثیر تحریم بودیم و همین امر باعث شد که با همت مهندسان ایرانی شاهد افزایش تولید سیمان در کشور باشیم.

حسینی اظهار کرد: هم اکنون کارگران و مهندسان ایرانی بدون هیچ مشکلی فعالیت می‌کنند و ما بیش از ۳۰ هزار تن کلینکر تولید کرده‌ایم و پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال میزان تولید کلینکر به ۳۰۰ هزار تن برسد.

مدیر عامل کارخانه سیمان تهران بیان کرد: پیش از این سیستم خروجی این خط تولید باعث ایجاد غبار در منطقه جنوب تهران و مشکلات بسیار زیادی می‌شد اما با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام داده‌ایم و همچنین با فیلتراسیون‌های جدیدی که در این شرایط راه اندازی کرده‌ایم، این خط تولید مجهز شده است.

او ادامه داد: هزینه‌ای که برای فیلتراسیون خط تولید کرده‌ایم، یک و نیم میلیون یورو معادل ۱۰ میلیارد تومان بوده که سیستم خروجی را به الکترو فیلتر تبدیل کرده‌ایم و هم اکنون با پالایش‌های روزانه توانسته‌ایم نمره قبولی در تمامی اقدامات فیلتراسیون و سایر بخش‌ها کسب کنیم.

مدیر عامل کارخانه سیمان تهران اضافه کرد: ما در کنار راه اندازی مجدد خط تولید توانسته‌ایم اشتغالزایی را توسعه دهیم و تمامی این اقدامات با رعایت کامل مسائل زیست محیطی بوده است.

او تاکید کرد: با راه اندازی این خط مجدد توانستیم ۲۰۰ اشتغال مستقیم و ۱۵۰۰ اشتغال غیر مستقیم را ایجاد کنیم.

مدیر عامل سیمان تهران با اشاره به تنگناها و مشکلات بخش تولید، نسبت به همراهی و همدلی تمامی مسئولان با جهادگران صنعت و تولید ابراز امیدواری کرد.

او با بیان اینکه بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت امام (ره) فرمودند،از خدا می‌خواهم که با بسیجیان محشور شویم، گفت: همین یک کلام برای پی بردن به جایگاه ارزشمند بسیج کفایت می‌کند. ایران اسلامی امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تفکر و فرهنگ بسیجی است.

در ادامه این برنامه علمدار  فرمانده بسیج کارگری و کارخانجات استان تهران با حضور  در مجموعه سیمان تهران گفت: هم اکنون ما در جنگ اقتصادی قرار داریم و بر اساس این واقعیت باید برنامه ریزی، دور اندیشی و اقدام کنیم.

علمدار ضمن تاکید بر نگاه به داخل و حمایت از تولید افزود: تولیدکنندگان ما در حال حاضر فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند اما نجیبانه به تولید ادامه می‌دهند.

او با تشکر  از همت مدیریت و کارکنان سیمان تهران در راه اندازی مجدد خط ۶ این مجموعه افزود: این یک حرکت جهادی و بسیجی وار بود و ما در گام دوم انقلاب نیازمند چنین تفکر و شجاعتی در نگاه به داخل هستیم.

گفتنی است، مراسم گرامیداشت هفته بسیج با حضور فرمانده بسیج کارگری و کارخانجات استان تهران، فرمانده بسیج کارگری و کارخانجات شهرستان ری، مدیر عامل شرکت سیمان تهران  برگزار شد. 

 

نظر شما