شناسهٔ خبر: 44254652 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: پارس نیوز | لینک خبر

رهبران ایران در دام آمریکا و رژیم صهیونیستی نخواهند افتاد

فارس

روزنامه الکترونیکی رأی الیوم نوشت که انتقام خون شهید فخری‌زاده حتمی است اما رهبران ایران در دام آمریکا و رژیم صهیونیستی نخواهند افتاد.

صاحب‌خبر -

 روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» در یادداشتی به ترور شهید « محسن فخری زاده » دانشمند حوزه دفاعی و هسته‌ای و نوع واکنش ایران به این اقدام تروریستی پرداخته است.

این روزنامه در ابتدا نوشت که پس از ترور این دانشمند ایرانی، رسانه‌های اروپایی و اسرائیلی مملوء از گزارش‌هایی شد که نوشته‌ بودند این ترور از سوی سازمان جاسوسی موساد و با فشار و اصرار « دونالد ترامپ » و دولت آمریکا با هدف بر هم زدن معادلات و ایجاد تنش در منطقه غرب آسیا صورت گرفته است.

رأی الیوم در ادامه تأکید کرد که سازمان تروریستی موساد تا کنون عملیات‌های مشابهی نیز انجام داده و پیش از این در ترور چهار دانشمند شهید ایرانی نقش داشته و از تلاش‌ خود برای دستیابی به دیگر مهره‌های حساس و مهم دست بر نمی‌دارد و ممکن است در دوره باقی مانده از دولت ترامپ دست به عملیات‌های دیگری نیز بزند.

این روزنامه سپس به مسأله انتقام ایران پرداخت و نوشت که انتقام سریع و اولیه بعید نیست و چه بسا اهدافی در سرزمین اشغالی یا سفارت‌خانه‌های این رژیم هدف قرار گیرند و این یک مقدمه‌ای برای انتقام بزرگ‌تر خواهد بود، همان‌طور که پس از ترور شهید سرتیپ قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس رخ داد و پایگاههای آمریکایی در عراق هدف حملات وسیع موشکی قرار گرفتند و حملات خمپاره‌ای به منطقه سبز بغداد جایی که سفارت آمریکا در آن‌جا قرار دارد انجام شد؛ اقدامی که باعث شد تا آمریکا تعداد پایگاههای خود را از ۱۳ مورد به سه عدد کاهش دهد و تصمیم بگیرد که ۵۰۰ تن از نظامیان خود را تا ماه ژانویه از عراق خارج کند.

رأی الیوم سپس نوشت که رهبران ایران هرگز در دام آمریکا و رژیم صهیونیستی نمی‌افتند و به دو علت به سرعت دست به عملیات اصلی انتقام نمی‌زنند: اول اینکه این گونه عملیات نیاز به زمان و افراد مناسب برای تضمین موفقیت‌آمیز بودن، دارد و دوم اینکه ایران آماده است خشم خود را فروخورده و انتقام را به تأخیر بیاندازد، چرا که در مقابل آن دستاورد با ارزش‌تری نصیبش می‌شود.

این روزنامه در پایان نوشت که سطور مرقوم شده، صرفا یک تحلیل و بر پایه پیش‌بینی‌ها است، اما به طور قطع هفته‌های پیش رو سرشار از اتفاقات غیر مترقبه خواهد بود و انتقام بزرگ حتمی است و البته هر قاعده‌ای استثنائات خود را دارد و تا کنون بسیاری از مسئولان نظامی و سیاسی ایران و همچنین گروههای مقاومت در منطقه بر انتقام خون شهید محسن فخری‌زاده تأکید و اعلام کرده‌اند که در زمان و به شیوه مناسب پاسخ این جنایت را خواهند داد.

روز جمعه (هفتم آذر ماه) وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در بیانیه‌ای اعلام کرد: «بعدازظهر امروز (جمعه) عناصر تروریست مسلح خودرو حامل محسن فخری زاده را مورد حمله قرار دادند. در جریان درگیری تیم حفاظت ایشان با تروریست ها آقای محسن فخری زاده به شدت مجروح شد و به بیمارستان منتقل شد. متاسفانه تلاش تیم پزشکی برای احیاء ایشان موفق نبود و دقایقی قبل این مدیر خدوم و دانشمند پس از سال ها تلاش و مجاهدت به درجه رفیع شهادت نائل آمد».

 

نظر شما