شناسهٔ خبر: 44254551 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بهترین تیم در ۵ لیگ برتر اروپایی

ایسنا

اتلتیکومادرید آمار بهتری از همه تیم‌های حاضر در لالیگا، سری آ، لیگ برتر انگلیس، لیگ یک فرانسه و بوندسلیگا به ثبت رسانده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق و به نقل از آس، در پنج لیگ بزرگ اروپایی اتلتیکومادرید در کنار میلان بهترین میانگین امتیازگیری را (۲.۵۵) را به ثبت رسانده‌اند. با این حال برتری روخی بلانکو در برخی از آمار از روسونری کاملا آشکار است و عملکردش در میان ۹۸ تیم حاضر لالیگا، لیگ برتر انگلیس، سری آ، بوندسلیگا و لیگ یک فرانسه بهتر بوده است. 

هیچ کدام از تیم‌ها در سطح قرمز و سفیدپوشان ظاهر نشدند.

همچنین اینتر، یوونتوس، رم، ناپولی و ساسولو در ایتالیا چنین عملکردی نداشته‌اند. میلان یکشنبه در هفته نهم سری آ با پیروزی ۲ بر صفر مقابل فیورنتینا مانند اتلتیکو ۲۳ امتیازی شد. با این حال روسونری تفاضل گل بدتری نسبت به تیم سیمئونه دارد (۱۳ برابر ۱۷). 

بیشتر بخوانید:

اتلتیکو مادرید به صدر جدول لالیگا رفت

اتلتیکو روند ثابتی داشته است‌. روخی بلانکو که در لیگ قهرمانان اروپا به دنبال صعود به یک هشتم نهایی است در لالیگا پس از انجام ۹ بازی همچنان شکست ناپذیر بوده است. تیم دیگری در اسپانیا چنین ویژگی ندارد. تنها چهار تیم دیگر در چهار لیگ دیگر تاکنون مغلوب نشده‌اند: در ایتالیا میلان و یوونتوس، در آلمان بایرن لورکوزن و ولفسبورگ. هر چهار تیم مانند اتلتیکو ۹ بازی انجام داده‌اند. 

هیچ تیمی مانند اتلتیکو در دفاع قابل اعتماد نبوده است. تیم دیگو پابلو سیمئونه در ۹ بازی تنها دو بار دروازه‌اش باز شده است. این آمار در میان پنج لیگ برتر اروپایی فوق العاده است. نه در آلمان، نه ایتالیا، نه انگلیس و نه فرانسه حتی تیمی به چنین آماری نزدیک است. بهترین آمار را لایپزیگ به ثبت رسانده که در ۹ بازی شش گل دریافت کرده است.

اتلتیکو شنبه در والنسیا با پیروزی یک بر صفر مقابل میزبانش نشان داد که در بازی و کسب نتیجه در لالیگا یک روند ثابت دارد. این تیم شش برد پیاپی را در این رقابت‌ها به دست آورد که از بیست و هشتم فوریه ۲۰۱۸ چنین آماری را به ثبت نرسانده بود. اکنون پس از دو سال و ۹ ماه دوباره این رکورد را تکرار کرد تا با دو بازی کمتر نسبت به رئال سوسیداد صدرنشین تنها با یک امتیاز اختلاف در رتبه دوم قرار داشته باشد.

نظر شما