شناسهٔ خبر: 44254536 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

فعالیت هیئات، مساجد و نهادهای فرهنگی آذربایجان غربی در ایام کرونا(۶):

طلاب جهادی شاهین دژ در ایستگاه خطر | از ضدعفونی معابر تا تغسیل و تدفین اموات کرونایی

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) شاهین دژ، تغسیل، تکفین، اقامه نماز و دفن اموات کرونایی را از اقدامات طلاب این مدرسه اعلام کرد.

صاحب‌خبر -

 حجت الاسلام ابوالفضل  یزدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در آذربایجان غربی به فعالیت های طلاب، اساتید و کادر مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) شاهین دژ اشاره کرد و اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا طلاب این مدرسه با هزینه خود، تجهیزات مورد نیاز را تهیه و به ضدعفونی معابر و خیابان های شهر خصوصا مناطق کم برخوردار و محروم پرداختند. همچنین با همکاری بسیج و با اعلام محدودیت تردد در شهرها از سوی ستاد کرونا، در ورودی شهر شاهین دژ مستقر شدند و رفت و آمد خودروها را کنترل کردند.

وی ادامه داد: با توجه به این که اوائل کرونا مساجد برای اقامه نماز باز بودند، طلاب مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) شاهین دژ با همکاری دفتر امام جمعه، مساجد را ضدعفونی و برای اقامه نماز آماده می کردند.

مدیر مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) شاهین دژ، تغسیل، تکفین، اقامه نماز و دفن اموات کرونایی را از دیگر اقدامات طلاب مدرسه علمیه شاهین دژ اعلام کرد و گفت: با توجه به لزوم اجرای احکام دینی اموات کرونایی، طلاب بعد از آموزش های لازم و استفاده از تجربیات طلاب جهادی قم، در آرامستان شهر مستقر شده و به تغسیل، تکفین، اقامه نماز و دفن اموات کرونایی پرداختند که همچنان ادامه دارد.

وی به برنامه های درسی مدرسه علمیه امام محمدباقر (ع) شاهین دژ اشاره کرد و بیان داشت: نرم افزار مورد نیاز خریداری شده است و تمامی دروس به صورت آنلاین برگزار می شود. طلابی هم که در روستاها مستقر هستند و دسترسی به اینترنت ندارند صوت جلسات ذخیره و برای آن ها ارسال می شود و بعد از استماع، تقریر آن را برای اساتید ارسال می کنند.

حجت الاسلام یزدی گفت: کرونا فرصتی برای استفاده آموزشی و اخلاقی طلاب از اساتید کشوری در بستر شبکه های مجازی را فراهم کرد و جلسات اخلاق هم در بصورت مجازی برای طلاب ارائه می شود و البته معایب مجازی شدن دروس از محسناتش بیشتر است و نبود طلاب در فضای معنوی حوزه هم مشکل آفرین شده است.
 


 

انتهای خبر./
 

نظر شما