شناسهٔ خبر: 44254513 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

بنا به گفته سفیر واشنگتن در آتن؛

استقبال آمریکا از طرحِ یونان برای خرید ۲۴ فروند جنگنده «اف-۳۵»

مهر

سفیر ایالات متحده در یونان اعلام کرد که این کشور از طرح آتن برای خرید جتهای جنگنده «اف-۳۵» استقبال می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، «جئوفری پایات» سفیر ایالات متحده در یونان روز دوشنبه اعلام کرد که واشنگتن علاوه بر استقبال از علاقه آتن به خرید جتهای جنگنده «اف -۳۵»، از این طرح در «بالاترین سطح» حمایت می کند.

پایات در سخنانی که متن آن روز دوشنبه در وبگاه رسمی سفارت آمریکا در یونان منتشر شد، گفت: «ما حمایت خود را از تهیه و تحویل [جت اف -۳۵] اعلام می کنیم و در مورد یک برنامه خرید آتی- که مقدورات دفاعی یونان را توسعه داده، قابلیت همکاری با نیروهای مسلح ایالات متحده را تضمین کرده و ثبات منطقه ای را بهبود می بخشد- بطور تنگاتنگ همکاری می کنیم».

سفیر آمریکا در ادامه مدعی شد که «تمام گزارشهای مغایر کذب و خلاف واقع بوده و نسخه ای جعلی از سیاست آمریکا است».

این دیپلمات آمریکایی با اشاره به اینکه رابطه دفاعی آمریکا و یونان یکی از «قدرتمندترین روابط نظامی آمریکا در قاره اروپا است»، گفت که واشنگتن «هر روز با یونان در حوزه پیشرفت قدرت رزمی» از جمله طرحهای اف -۳۵ همکاری می کند.

وی خاطرنشان کرد که «مسیر خرید و دریافت اف -۳۵ یک فرآیند چندساله است» که بر پایه «موفقیتهای تحقق یافته در برنامه ارتقای [جت] اف -۱۶ وایپر یونان بنا می شود».

گفتنی است که مدیرکل بخش سرمایه گذاری و تسلیحات دفاعی یونان در اواسط ماه نوامبر تأیید کرد که آتن قصد دارد ۲۴ فروند جت اف -۳۵ را خریداری کند و با اشاره به «مقررات مالی داخلی و سایر قوانین قابل اجرا در چارچوب بودجه و کسری بودجه اتحادیه اروپا» خواستار تعجیل واشنگتن در انجام این سفارش شد.

نظر شما