شناسهٔ خبر: 44254026 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

جنگ، گرسنگی و بیماری؛ ارمغان ائتلاف سعودی برای یمن

جنگ، گرسنگی و کاهش کمک‌های بشر دوستانه وضعیت را برای یمنی‌ها تقریبا غیر قابل تحمل کرده است. جرم کیف قاپی از جرایمی است که شاکیان بسیاری دارد. در این بخش کارشناسان وکیل‌آنلاین نحوه نوشتن شکواییه کیف قاپی را توضیح داده‌اند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - برای یمنی‎ها، تاثیر جنگ کاملا مشهود است؛ این موضوع تهیه غذا را برای اکثر مردم یمن  دشوارتر می‌کند.

به گزارش گاردین، افزایش قیمت مواد غذایی همراه با کاهش مخرب کمک‌های بشردوستانه به این معناست که احتمال قحطی گسترده در این کشور همواره در حال افزایش است.

بر اساس مطالعه انجام شده توسط آژانس‌های سازمان ملل، سوء تغذیه جدی در جنوب یمن، از جمله در منطقه شبوه، امسال ۱۰ درصد افزایش یافته است؛ این رقم در بین کودکان زیر ۵ سال، ۱۵ درصد افزایش یافته است.

در میادین اصلی مناطق جنگ زده یمن، بازار‌های فروش مواد غذایی باز هستند، اما عملا هیچ معامله‌ای در آن‌ها صورت نمی‌گیرد و مردم پول کافی برای خرید مواد غذایی ندارند.

یکی از فروشندگان یمنی عنوان کرد «کسی خرید نمی‌کند، من حتی اگر فقط برق مصرف کنم و هیچ هزینه‌ای دیگری نداشته باشم، باز هم قادر نخواهم بود تا پول برق را پرداخت کنم.»

نیمی از مراکز بهداشتی درمانی یمن تخریب شده، صد‌ها پزشک جان خود را از دست داده و فشار ناپایداری بر بیمارستان‌ها و کلینیک‌های باقی مانده وارد می‌شود.

در ابتدای سال ۲۰۲۰، با شروع انتشار ویروس کووید-۱۹، کارکنان بهداشت و آژانس‌های امدادی پیش بینی کردند که تأثیر ویروس بر جمعیت آسیب پذیر یمن فاجعه بار خواهد بود.

در یمن امکانات آزمایش و داده‌های جامع تقریبا وجود ندارد، بنابراین بسیار بعید است که آمار‌های رسمی تاثیر واقعی ویروس کرونا را در این کشور منعکس کنند.

تجزیه و تحلیل توسط موسسه خیریه پزشکی «مد گلوبال» که در ماه ژوئن منتشر شد نشان داد که حداقل ۹۷ کارمند بهداشتی یمن پیش از این بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند و این نشان می‌دهد که رقم واقعی موارد مرگ و میر به مراتب بیشتر از حد ثبت شده است.

انتهای پیام/

نظر شما