شناسهٔ خبر: 44253995 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

لزوم حمایت جدی دولت و مجلس از صنوف/ کسبه نیازمند تخفیف مالیاتی هستند

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری با اشاره به کافی نبودن تسهیلات فعلی و تصمیمات حمایتی دولت از اصناف گفت: کاهش یا توقف دریافت مالیات، کاهش میزان حق بیمه، بخشش جرائم بیمه و جرائم بانکی موجب دلگرمی صنوف می‌شود.

صاحب‌خبر -

لطف الله ستاره رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ری با اشاره به همکاری کسبه در اجرای طرح تشدید محدودیت‌های کرونایی اظهار کرد: در حال حاضر که ۱۰ روز از تعطیلی واحد‌های صنفی غیرضرور سپری شده بیش از ۹۸ درصد کسبه در اجرای این طرح همکاری داشتند و در بازرسی‌های انجام گرفته تنها حدود ۱۵۰ واحد صنفی به دلیل سرپیچی از اجرای محدودیت‌های کرونایی پلمب شده است.

وی گفت: ابتدا به واحدهای صنفی و خدماتی که مصوبات ستاد کرونا را رعایت نکنند اخطار لازم داده می‌شود و در صورت تکرار واحد متخلف به مدت یک ماه پلمب می‌شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری با بیان اینکه دولت باید توجه ویژه‌ای به صنوف داشته باشد، تأکید کرد: صنوفی که به واسطه اجرای طرح هوشمند محدودیت و ممنوعیت‌های کرونایی در این برهه زمانی امکان فعالیت ندارند، باید برای دریافت تسهیلات مورد حمایت جدی دولت قرار گیرند و دولت و مجلس باید برای جبران خسارت‌های وارده و تأمین معیشت این قشر زحمتکش تسهیلاتی در نظر بگیرند.

ستاره در ادامه گفت: تسهیلات فعلی و تصمیمات حمایتی دولت از اصناف در دادن مهلت برای پرداخت مالیات و عوارض، تأثیری در حل مشکلات واحد‌های صنفی ندارد و در شرایط فعلی اصناف بیشتر نیازمند تخفیف مالیاتی و دریافت تسهیلات هستند.

وی تصریح کرد: کاهش یا توقف دریافت مالیات، کاهش میزان حق بیمه، عدم صدور قبوض خدماتی( آب، برق، تلفن) در زمان تعطیلی واحدهای صنفی، بخشش جرائم بیمه و بانکی و عدم پرداخت به موقع اینگونه مطالبات موجب دلگرمی صنوف می‌شود.

رئیس اتاق اصناف شهرستان ری در پایان خاطرنشان کرد: باید قدردانی و تشکر ویژه‌ای از یکایک کسبه خدمتگزار شهرستان ری داشته باشم و از خداوند متعال نابودی این ویروس منحوس و ادامه فعالیت عادی صنوف را با سلامتی، موفقیت و سرافرازی تمام زحمتکشان اصناف  را آرزو می‌کنم.

انتهای پیام/۶۷۰۶۲/م/س

نظر شما