شناسهٔ خبر: 44253612 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

اعلام شروط از سرگیری تماس‌های فلسطین با رژیم صهیونیستی

سفیر فلسطین در روسیه اعلام کرد، فلسطین آماده مذاکره با رژیم صهیونیستی است به شرط این‌که اصول جدید ایجاد شوند و روسیه می‌تواند در حل مساله فلسطین نقش مهمی ایفا کند.

صاحب‌خبر -

ایسنا: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عبدالحفیظ نوفل، سفیر فلسطین در روسیه گفت، فلسطین که تماس‌هایش را با اسرائیل در ماه مه قطع کرد چند روز پیش به روابط با این رژیم برگشته است و مسائل بسیاری نظیر اجتماعی، انسانی، مالی و پزشکی مستلزم بازنگری هستند.

سفیر تاکید کرد: این گام‌های اساسا پیامی به دولت جدید آمریکا هستند که طرف فلسطینی آماده دستیابی به راه حل است اما می‌گوییم نیاز به ایجاد سازوکار جدید جهت نظارت بر این مساله داریم و نظارت یکجانبه آمریکا در این مساله قابل قبول نیست.

وی اضافه کرد: ما تاکید می‌کنیم آماده مذاکره هستیم اما براساس اصول جدید و با تضمین‌های بین‌المللی جدید. امکان این‌که روسیه نقش مهمی در این حل و فصل اسرائیلی و فلسطینی ایفا کند، وجود دارد.

نوفل تاکید کرد: فلسطین تشکیل سازوکار جدید در چارچوب کمیته چهارجانبه صلح خاورمیانه یا چارچوب کشورهای پنج عضو شورای امنیت را ضروری می‌داند و ما نمی‌خواهیم آمریکایی‌ها به تنهایی تصمیم‌گیرنده این مساله باشند. ما معتقدیم روسیه یکی از فعالان اصلی در این رویکرد برای اجرای مصوبات بین‌المللی در خصوص تشکیل دو کشور باشد.

دیپلمات فلسطینی این گونه حرف‌هایش را خاتمه داد: ما می‌بینیم اسرائیلی‌ها از چارچوب‌های مختلفی نظیر کنفدرالی و یک کشور صحبت می‌کنند اما ما می‌گوییم تنها راه حل مورد قبول تشکیل دو کشور است.

نظر شما