شناسهٔ خبر: 44253485 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در نشست با وزیر صمت مطرح شد

انتقاد شدید پورابراهیمی از عدم اجرایی شدن طرح پتروشیمی فجر کرمان/وزارت صمت پای کار نمی‌آید

ایمان کدیور

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از اجرایی نشدن طرح پتروشیمی کرمان به شدت انتقاد کرد و خواستار رفع موانع و اجرای این طرح شد.

صاحب‌خبر -

دکتر "محمدرضا پورابراهیمی" شامگاه دوشنبه دهم آذرماه در نشست استاندار و تعدادی از اعضای مجمع نمایندگان استان کرمان با وزیر صمت، ضمن انتقاد شدید از وزارت صمت به دلیل عدم پیگیری مصوبات دولت در اجرایی شدن پروژه پتروشیمی در کرمان افزود: مشکلات مربوط به دو میلیارد دلار سرمایه گذاری بابت این طرح موضوع تامین آب و همچنین لایسنس قابل دریافت از طرفین خارجی موضوع جدیدی نبوده که بخواهد امروز به عنوان مانع اجرای این طرح شود.

وی ضمن انتقاد از عملکرد وزارت صمت طی سال های گذشته به دلیل عدم اجرای این پروژه مهم استانی بیان کرد: پاسخ های مربوط به مشکلات ناشی از این سه قسمت، این طرح را عقب انداخته و پاسخ قانع کننده ای به مردم استان کرمان به ویژه شهرستان کرمان نخواهد بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمک به اجرای این پروژه در زمینه تامین مالی همان گونه که در زمینه تامین آب در سال ۹۷ حدود ۲۰۰۰ میلیارد تامین شد، برای این پروژه نیز این امکان وجود دارد و مشکلات گواهی لایسنس خارجی و همچنین تامین منابع آب نیز قابل حل است و این مهم عزم جدی می خواهد که نه شرکت سرمایه گذار دارد نه وزارت صمت پای کار می آید.

پورابراهیمی اظهار کرد: با توجه به اینکه مقرر شد فاز نخست این پروژه در قالب یک شرکت با تولید محصولات پلی استال شروع شود این پروژه در ظرفیت حدود ۴۰ هزار تن مورد توافق قرار گرفت که بتواند از طریق خوراک گاز طبیعی و تبدیل آن به متانول که رویکرد تولید پولیمر دارد عملیاتی  شود.

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد به سرمایه گذاری و دلیل عدم عزم جدی و محدودیت های ناشی از بانک مرکزی تاکید کرد: مقرر شد تا یک ماه آینده گزارش تغییرات در شرکت سرمایه گذاری انجام شود.

به گزارش ایسنا، در این نشست موافقت شد تا یک ماه آینده سهم سرمایه گذار موجود به ۳۵ درصد و بقیه سرمایه گذارها از طریق کمیسیون اقتصادی و نمایندگان پیگیری و جایگزین سرمایه گذار فعلی شود تا فاز اول بتواند اجرایی شود.

همچنین رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی قبول کرد فاینانس پروژه را پس از تغییر در ترکیب سرمایه گذاری در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دهد تا این طرح بزودی عملیاتی شود.

براساس این گزارش در ادامه این نشست دکتر پورابراهیمی ضمن اشاره بازدید معاون وزیر صمت از شرکت روغن نباتی گلناز کرمان از عملیاتی نشدن تامین روغن این شرکت گلایه کرد و افزود: انتظار می رود هر چه سریعتر موضوع افزایش ظرفیت خوراک شرکت روغن نباتی گلناز کرمان و افزایش تولید و بازگشت کارگران بیکار شده در فاز نخست تا ظرفیت ۴۰۰ نفر به اشتغال عملیاتی شود.

انتهای پیام

نظر شما