شناسهٔ خبر: 44253098 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه فرهیختگان | لینک خبر

پرسپولیس باز هم برای آسیا بازی کرد ولی این بار برنده شد

بازسازی فینالیست

دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و شهرخودرو با پیروزی 3 بر صفر سرخ‌ها خاتمه یافت. پرسپولیس با این پیروزی هشت‌امتیازی شد و موقتا به رده دوم جدول صعود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «فرهیختگان»، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و شهرخودرو در چارچوب دیداری از هفته چهارم لیگ برتر عصر دیروز در ورزشگاه آزادی به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی 3 بر صفر تیم پرسپولیس خاتمه یافت. پرسپولیس با این پیروزی هشت‌امتیازی شد و موقتا به رده دوم جدول صعود کرد.

یحیی گل‌محمدی که به‌زودی تیمش باید در دیدار نهایی لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود، بازهم امیری و پهلوان را نیمکت‌نشین کرد تا یکی دیگر از ترکیب‌های مدنظرش را برای فینال آسیا مورد آزمون و خطا قرار دهد و تیمش را با ترکیب لک، سیدجلال حسینی (3+90-محمداحسان حسینی)، کنعانی‌زادگان، شیری، آقایی، نوراللهی، سرلک، عالیشاه (67-امیری)، رسن (87-مهدی‌خانی)، نعمتی (87-عبدی) و رمضانی (67-پهلوان) به میدان فرستاد. در تیم مهدی رحمتی هم فراهانی، نعمتی، فرجی، صادقی، الجبوری (77-جعفری)، صفرزاده (77-محمدزاده)، جعفری، فرامرزی، صادقی (76-پورتقی)، سیف‌اللهی (56-مهربان) و کریمی (56-معصومی) بازی کردند.

پرسپولیس از همان ابتدا هجومی ظاهر شد و موقعیت‌های متعددی هم خلق کرد. در دقیقه 34 اشتباه عجیب دروازه‌بان و مدافع شهرخودرو در داخل محوطه جریمه باعث شد توپ در موقعیتی بسیار عالی زیرپای آرمان رمضانی قرار بگیرد، اما مهاجم سرخپوشان به شکلی عجیب نتوانست دروازه خالی شهرخودرو را باز کند. در دقیقه 36 میلاد سرلک با تکلی خشن از داور بازی کارت زرد گرفت که البته شدت ضربه به‌حدی بود که داور حتی می‌توانست از کارت قرمز استفاده کند. حملات قرمزها بالاخره در دقیقه 42 جواب داد و ارسال سعید آقایی روی یک ضربه ایستگاهی را سیدجلال حسینی با یک ضربه سر شیرجه‌ای تبدیل به گل اول پرسپولیس در این بازی کرد. این نخستین گل پرسپولیس در فصل جاری در جریان مسابقه بود. رمضانی که موقعیت خوبی را خراب کرده بود در دقیقه 50 می‌توانست فشار را از روی خود بردارد اما در فرصتی تک‌به‌تک با فراهانی بازهم در گشودن دروازه میهمان ناکام ماند تا روز بدش تکمیل شود.

در دقیقه 72 اشتباه دوباره مدافعان شهرخودرو باعث شد امیری در موقعیت تک‌به‌تک با فراهانی قرار بگیرد و در ادامه توپ را به بشار رسن داد که این بازیکن از پشت محوطه جریمه قصد باز کردن دروازه شهرخودرو را با یک ضربه چیپ داشت که با بی‌دقتی توپ را به مدافعان شهرخودرو سپرد. در دقیقه 85 سرلک با نفوذ از جناج چپ با پاس روبه‌عقب توپ را به نورالهی رساند که این بازیکن با یک شوت دیدنی گل دوم تیمش را وارد دروازه شهرخودرو کرد. خود سرلک نیز در دقیقه 89 با یک ضربه فنی و زیبا گل سوم پرسپولیس را به ثمر رساند تا سرخپوشان در روزی که می‌توانستند بیشتر گل بزنند با سه گل پیروز شوند. نکته مشهود این بود که بازهم مهاجمان در گلزنی ناکام ماندند و نفرات فاز دفاعی به داد پرسپولیس رسیدند با این حال عملکرد کلی این تیم نسبت به بازی‌های قبلی کاملا امیدوارکننده‌تر بود.

 توقف فولاد، ادامه صدرنشینی گل‌گهر

در دیگر بازی‌های دیروز گل‌گهر در تبریز با تک‌گل احمدرضا زنده‌روح از روی نقطه پنالتی (82) ماشین‌سازی را شکست داد تا با 10امتیاز همچنان صدرنشین لیگ باشد. فولاد خوزستان هم میزبان آلومینیوم اراک بود که این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت.

نظر شما