شناسهٔ خبر: 44253097 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفارت ایران در دانمارک:

ترور شهید فخری‌زاده نقض هنجارها و موازین بین‌المللی است

تهران- ایرنا- سفارت ایران در دانمارک، ترور شهید محسن فخری‌زاده را نقض فاحش حقوق بین‌الملل، حقوق‌بشر و همچنین هنجارها و موازین بین‌المللی دانسته و تاکید کرد: انتظار می‌رود جامعه بین‌المللی و به خصوص کشورهای اروپایی در برابر فعل و ارتکاب اقدامات تروریستی علیه دانشمندان ایرانی، واکنش شدید نشان دهند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از بخش رسانه‌ای سفارت ایران در کپنهاگ، سفارت ایران در دانمارک در پی اقدام مذبوحانه و تروریسم دولتی انجام شده از جانب کشورهای متخاصم ایران در به شهادت رساندن رییس سازمان تحقیقات و نوآوری وزارت دفاع، شهید محسن فخری‌زاده با صدور بیانیه مطبوعاتی - که آن را برای سیاستمداران، نمایندگان پارلمان، اساتید دانشگاه‌ها، فرهیختگان و اندیشکده‌های دانمارکی، سفارتخانه‌های مقیم و همچنین سردبیران و مدیران مسئولان رسانه‌های مهم دانمارک ارسال شده است - ضمن محکومیت شدید این اقدام ناجوانمردانه، آن را خلاف حقوق بین‌الملل و مصداق عینی تروریسم دولتی دانست.

سفارت ایران در دانمارک در این بیانیه از جامعه جهانی به خصوص کشورهای اروپایی خواست که ضمن کنار گذاشتن آن استانداردهای دوگانه این گونه اقدام ها را محکوم کنند.

در این بیانیه با یادآوری اینکه ترور شهید فخری‌زاده از سوی برخی از دولت‌هایی که برخلاف جریان و موج تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی شنا می‌کنند، انجام شده است، در آن تاکید شده که این اقدام ها قطعا با هدف ایجاد مانعی بر راه تحقق رویکرد دیپلماتیک و سیاست گفت‌وگو برای حل اختلافات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی وهمچنین توقف برنامه‌های علمی ایران انجام پذیرفته است.

سفارت ایران در این بیانیه، ضمن محفوظ داشتن حق ایران در پاسخ متناسب به آمران و عاملان این ترور، یادآورشد: مقام های ایرانی در پاسخ به این اقدامات مخرب و بی‌پروایانه دشمنان به صراحت اظهار داشتند که آنها هوشیارتر از این هستند که در دام جنگ‌افروزان و نیروهای شیطانی بیفتند، در عین حال این حق را برای خود محفوظ نگه می‌دارند که به شیوه‌ای مناسب و در زمانی که خودشان انتخاب کرده‌اند به این جنایات پاسخ دهند.

سفارت ایران در دانمارک، ترور و کشتن غیرقانونی یک مقام دولتی را نقض فاحش حقوق بین‌الملل، حقوق‌بشر و همچنین هنجارها و موازین بین‌المللی دانسته و تصریح کرد: انتظار می‌رود جامعه بین‌المللی و به خصوص کشورهای اروپایی در برابر فعل و ارتکاب اقدامات تروریستی علیه دانشمندان ایرانی، واکنش شدید و بی‌قید و شرط نشان دهند. 

دکتر فخری زاده از مدیران ارشد حوزه صنعت دفاعی کشور روز جمعه توسط عوامل تروریستی در منطقه آبسرد استان تهران ترور و به شهادت رسید.  

نظر شما