شناسهٔ خبر: 44252699 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

پیشرفت ۸۰ درصدی اورژانس جدید بیمارستان امام رضا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : احداث اورژانس جدید بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پس از راه اندازی به بیماران کووید اختصاص می‌یابد .

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : احداث اورژانس جدید بیمارستان امام رضا (ع) کرمانشاه در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پس از راه اندازی به بیماران کووید اختصاص می‌یابد و قابلیت خوبی برای درمان این بیماران در استان است.

او گفت : استروک سنتر بیمارستان امام رضا (ع)، ۱۲ تخت دیگر به تخت‌های ICU استان اضافه کرده است و با پیگیری‌های انجام شده تعداد ۵۰ تخت دیگر نیز به زودی به تخت‌های ICU استان افزوده شده و در اختیار بیمارستان‌های فارابی و گلستان قرار می‌گیرد.

او افزود: با بهره برداری از بیمارستان اسلام آباد غرب که دارای بیش از ۱۵۰ تخت و حدود ۳۰ تخت ویژه است و به زودی راه اندازی خواهد شد، بیماران کووید در شهرستان در این بیمارستان بستری و مورد درمان قرار می‌گیرند و از بار بیماران در بیمارستان‌های فارابی و امام رضا (ع) کاسته خواهد شد.

ثبت موارد فوت قطعی در اثر ابتلا به کرونا در شهرستان اسلام آباد غرب نگران کننده است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعداد ثبت موارد فوت قطعی در اثر ابتلا به کرونا در شهرستان اسلام آباد غرب را با توجه به جمعیت شهرستان نگران کننده دانست و گفت: امروز دو تیم جهت پایش دو شهرستان اسلام آباد غرب و سنقروکلیایی و پیگیری این موارد اعزام شده است.

روشنی افزود: با وجود اینکه تعداد بیماران بستری کاهش یافته، تعداد بیماران بدحال در بیمارستان‌ها افزایش پیدا کرده و یک سوم موارد بستری اینتوبه هستند.

او افزود: با توجه به ورود در فصل سرد سال نباید به این کاهش امیدوار بود و در ماه‌های آینده باید بخش‌های ویژه و اکسیژن ساز‌ها افزایش یابد.

معاون غذا و داروی دانشگاه نیز با بیان اینکه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تعداد ۱۷ دستگاه اکسیژن ساز خریداری شده است گفت: تاکنون ۱۰ عدد از این دستگاه‌ها در بیمارستان‌های استان نصب شده است و تا پایان هفته نیز یک دستگاه در بیمارستان جوانرود نصب خواهد شد.

محمدی گفت: در خصوص راه اندازی ICU در بیمارستان فارابی نیاز به مخزن اکسیژن وجود داشت. در حال حاضر یک مخزن ۲۰ تنی خریداری شده و در هفته آتی در این بیمارستان نصب خواهد شد.

او گفت: در خصوص دارو‌های بیماران کرونایی نیز کمبودی در استان وجود ندارد و به اندازه کافی رمدسیویر و فاویپیراویر در بیمارستان‌های درگیر کرونا دراستان موجود است.

انتهای پیام/د

نظر شما