شناسهٔ خبر: 44252569 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

رویکرد بی‌شرمانه مدعیان اصلاحات در قبال سرمایه‌های ملی

از انکار هویت هسته‌ای شهید فخری‌زاده تا ادعای کذب عضویت وی در تیم برجام!

جریان سیاسی رسانه‌ای حامی دولت و برخی دولتمردان پس از ناکامی در انکار هویت هسته‌ای دانشمند شهید فخری زاده، در اقدامی عجیب و قابل تامل و در تحریفی آشکار تلاش دارند این شهید والامقام را عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای جا بزنند.

صاحب‌خبر -


سرویس سیاسی-

محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور روز گذشته طی یادداشتی با عنوان « هوشیاری ملی دربرابر ابعاد ترور دانشمند ایرانی» در روزنامه ایران به بررسی ابعاد مختلف این جنایت تروریستی پرداخت و ضمن‌اشاره به جایگاه  علمی و مجاهدت‌های شهید فخری‌زاده در دانش صلح آمیز هسته‌ای در بخشی از این یادداشت نوشت که این «شهید بزرگواری که عضوی از دولت بوده و همزمان با تیم مذاکره‌کننده، به دلیل نقش‌آفرینی در توسعه و بالندگی صنعت صلح‌آمیز هسته‌ای، ‌نشان درجه دو خدمت از دست رئیس‌جمهور دریافت کرده است».
در این میان یک سایت خبری موسوم به خبرآنلاین که اتفاقا در تحریف واقعیات کارنامه پرباری دارد، در اقدامی وقیحانه و شیطنت آمیز ضمن تحریف اظهارات واعظی، در بازنشر این یادداشت مدعی شد که شهید فخری زاده عضو تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بوده است!
 این درحالی است که رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور شهید فخری زاده را به واسطه سمت او در رئیس‌سازمان پژوهش و نوآوری‌های وزارت دفاع، عضوی از دولت دانسته که به‌دلیل نقش‌آفرینی در توسعه صنعت هسته‌ای صرفا همزمان با تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای توسط رئیس‌جمهور تجلیل شده است. اما این سایت خبری با وقاحت و در تحریفی آشکار از عضویت شهید فخری‌زاده در دولت و همزمانی تجلیل از ایشان با تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، عضویت این شهید والا مقام در تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را نتیجه گرفته است!
نکته قابل تامل اینکه همین جریان و متاسفانه برخی دولتمردان در ساعات ابتدایی انتشار خبر شهادت شهید فخری زاده درصدد بودند تا نقش ایشان در برنامه هسته‌ای کشورمان سانسور شود.
بر همین اساس کمالوندی که سخنگوی سازمان انرژی هسته‌ای است و مدرک لیسانس علوم سیاسی دارد به سرعت با خبرگزاری دولتی ایسنا مصاحبه کرد و در موضعی عجیب گفت: «کلیه دانشمندان صنعت هسته‌ای کشور در سلامت کامل به سر می‌برند و برای هیچ کدام آنها حادثه‌ای پیش نیامده است!»
پس از آن علی اکبر صالحی رئیس‌سازمان انرژی اتمی در اقدامی هدفمند پیام تسلیتی خطاب به امیرحاتمی وزیر دفاع صادر کرد. در این پیام آمده است: «خبر ترور ناجوانمردانه برادر خدوم، شهید دکتر محسن فخری زاده، رئیس‌سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع که سال‌های طولانی از عمر پربرکت خویش را صرف مجاهدت و ارتقاء توان دفاعی کشور نمود، موجب تأسف و تأثر عمیق گردید.» صالحی از عبارت دانشمند هسته‌ای درخصوص ایشان استفاده نکرد.
 حسن روحانی رئیس‌جمهور و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه نیز در بیانیه‌ای که به مناسبت شهادت محسن فخری زاده صادر کردند، از او به عنوان دانشمند برجسته و مدیر موفق یاد کرده و عنوان «دانشمند هسته‌ای» را به کار نبردند!
اما فریدون عباسی رئیس‌سابق انرژی اتمی در واکنش به خط انکار هویت هسته‌ای شهید در مصاحبه‌ای اعلام کرد: «آقای فخری‌زاده از دانشمندان سطح یک کشور در حوزه هسته‌ای بودند. کسی هسته‌ای بودن ایشان را انکار نکند. این انکار زمینه‌ای است برای مذاکرات بعدی و به زانو در آوردن ایران».
همچنین حجت‌الاسلام رئیسی رئیس‌دستگاه قضا و محمد باقر قالیباف رئیس‌مجلس از خدمات ایشان در انرژی هسته‌ای تقدیر کرده و در نهایت رهبر معظم انقلاب شهید فخری زاده را دانشمند ممتاز و برجسته دفاعی و هسته‌ای توصیف کردند و خواهان مجازات عاملان و آمران این جنایت شدند.

نظر شما