شناسهٔ خبر: 44251944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

تزریق 70 پزشک جدید به سیستم درمانی گلستان/ مصوبه ستاد در برخورد با دستفروشی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از بکارگیری 70 پزشک جدید در این استان خبر داد و گفت: تعداد قابل توجهی از پرستاران در استان به صورت شرکتی بکارگیری شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، عبدالرضا فاضل امشب در گفت‌وگو با خبرنگاران استان در خصوص آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در استان با وجود اعمال محدودیت‌های اخیر در تردد و فعالیت اصناف اظهار کرد: اثرات محدودیت‌ها به طور طبیعی طی یک یا دو هفته آینده بهتر خودش را نشان خواهد داد.

وی با اشاره به افزایش شیوع ویروس در مقاطع مختلف، در خصوص احتمال تمدید محدودیت‌ها در استان گفت: تصمیمات ستاد استانی مقابله با کرونا همتراز با تصمیمات ستاد ملی است، گرچه وضعیت شیوع در استان به سمت ثبات در حرکت است اما باید دید در پایان این هفته و در جلسه شنبه چه تصمیمی گرفته خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به خستگی و فرسوده شدن کادر درمان در بیمارستان‌های استان، خاطرنشان کرد: درست است که در برخی از تاریخ‌ها و ماه‌ها ما شاهد شیوع ویروس کرونا در استان بودیم و شاید به اعتقاد مردم فشار کاری از سوی بیماران کرونا به کادر درمان کاهش داشته اما در آن زمان با افزایش بیماری‌های دیگر مثل بیماران فشار خون، بیماران قلبی و عروقی و سایر بیماری‌های غیرکرونایی باز هم به همان میزان فشار کاری بر کادر درمان وارد بوده است.

فاضل تاکید کرد: با وجود اینکه سعی کردیم زمان استراحتی را برای تجدید قوا به همکارانمان بدهیم اما این زمان به هیچ عنوان زمان مناسبی نبود و حتی به دلیل مبتلا شدن بسیاری از همکارانم به ویروس کرونا، جبران خلا حضور این همکار بر دوش همکار دیگر بود پس نمی‌توان گفت کادر درمان در استان و حتی در کشور زمانی برای تجدید قوای مناسب داشته است.

وی با اشاره به زیرساخت‌ها و تجهیزات مستقر در بیمارستان‌های استان در مبارزه با کرونا و خدمت‌رسانی به این بیماران، اضافه کرد: تمام بیمارستان‌های استان به دستگاه اکسیژن‌ساز، کپسول‌های اکسیژن و تجهیزات لازم مجهز شده و در شرایط خوبی قرار دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به تجهیز بیمارستان‌های استان به دستگاه‌های تصویربرداری جدید و بروزرسانی آنها، گفت: طی دو ماه آینده سه بیمارستان شرق استان گلستان نیز به دستگاه‌های تصویربرداری مجهز خواهد شد.

فاضل بیان کرد: خوشبختانه در دو ماه گذشته ۷۰ پزشک جدید به استان گلستان تزریق شده و تعداد قابل توجهی از پرستاران به صورت شرکتی بکارگیری شدند و این امر می‌تواند به روند خدمت‌رسانی به شهروندان کمک کننده باشد.

وی در خصوص تدبیر ستاد استانی مقابله با کرونا برای برخورد با دستفروشان به ویژه دستفروشانی که باعث ازدحام جمعیت در شهرهای به خصوص در شهرهای گرگان و گنبدکاووس خواهد شد، افزود: طبق مصوبه شنبه ستاد استانی مقابله با کرونا بر این بود که فرمانداران به صورت ویژه با این موضوع برخورد کنند.

انتهای پیام/83004/خ

نظر شما