شناسهٔ خبر: 44251775 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استقبال چین از همکاری با سازمان همکاری اسلامی

سخنگوی وزارت خارجه چین از درخواست سازمان همکاری اسلامی برای تقویت همکاری با پکن استقبال کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا؛ «هوا چون اینگ» روز دوشنبه در پکن گفت که چهل و هفتمین نشست شورای وزیران  خارجه سازمان همکاری اسلامی اظهارات مثبت و دوستانه ای را در مورد چین ابراز کرده و در انتظار تقویت همکاری با چین است پکن این درخواست را عالی ارزیابی و از آن استقبال می کند.

نشست وزیران  سازمان همکاری اسلامی به تازگی  در نیامی، پایتخت نیجر برگزار شد در قطعنامه پایانی این نشست بر امید به تقویت بیش از پیش همکاری این سازمان و چین تاکید شده است.

سخنگوی وزارت خارجه چین در این مورد افزود: دوستی چین با جهان اسلام دیرینه است چین با سازمان همکاری اسلامی مراودات خوبی دارد و دو طرف در مورد مبارزه مشترک با شیوع کرونا همکاری موثر داشته اند.

وی ادامه داد: به ویژه در این مدت از سازمان همکاری اسلامی دعوت شده است تا دو بار هیات هایی را به چین اعزام و از منطقه خودمختار شین جیانگ (سینکیانگ) بازدید کنند.

هوا تصریح کرد: هیات نمایندگان سازمان همکاری اسلامی نیز به طور کامل تایید کرده اند که دولت چین اهمیت زیادی برای حمایت از حقوق مسلمانان قائل است؛ همچنین تلاش و اقدامات پیشگیرانه ضد تروریسم و افراط گرایی چین را مثبت ارزیابی کرده اند.

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما