شناسهٔ خبر: 44251723 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

کرمانشاهیان 5 هزار بار تخلف اصناف را گزارش داده‌اند/ گرانفروشی در صدر شکایت مردم از مغازه داران

رییس اداره بازرسی سازمان صمت استان گفت: در ۸ ماهه امسال ۵ هزار و ۳۵۲ گزارش تخلف از سوی مردم در سامانه ۱۲۴ دریافت شده که بیشترین تخلفات در زمینه گران فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور بوده است.

صاحب‌خبر -

اکبر رسولی با اشاره به ثبت ۶ هزار و ۶۹۱ تخلف در مدت ۸ ماه سال جاری، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: برای ۵ هزار و ۷۱۴ واحد صنفی و خدماتی متخلف پرونده تشکیل شده است.

رسولی با بیان اینکه بیشترین تخلفات در زمینه گران فروشی، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور بوده، افزود: از این تعداد پرونده تخلف ۳۰ مورد مربوط به احتکار و ۱۳۴ مورد نیز در زمینه قاچاق بوده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در ۸ ماهه امسال ۵ هزار و ۳۵۲ گزارش تخلف از سوی مردم در سامانه ۱۲۴ دریافت شده است.

رییس اداره بازرسی سازمان صمت استان به بازرسی‌های صورت گرفته در طرح محدودیت‌های کرونایی دو هفته‌ای هم اشاره کرد و گفت: از ابتدای شروع طرح تا کنون یک هزار و ۹۴۱ بازرسی از واحد‌های صنفی انجام و ۱۳۷ پرونده عدم رعایت نظامات صنفی تشکیل شده که برای هر واحد متخلف جریمه یک میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت: در طرح محدودیت‌ها اصناف مناطق ۲۲ بهمن و محدوده بازار محدودیت‌ها را ۹۵ درصد رعایت کرده‌اند، اما در مناطق مسکن و الهیه واحد‌های صنفی در این زمینه همکاری لازم را نداشته‌اند.

به گفته رسولی ۶۰ هزار واحد صنفی در شهر کرمانشاه دارای پروانه کسب هستند و حدود ۷ هزار واحد نیز پروانه کسب ندارند.

انتهای پیام/ح

نظر شما