شناسهٔ خبر: 44251566 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

پاشایی بهرام:

سامانه جامع تجارت افتتاح شد/امکان ردیابی تمامی کالاها از بدو وورد تا رسیدن به دست مصرف کننده

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از راه اندازی سامانه جامع تجارت خبر داد و گفت: راه‌اندازی این سامانه امکان رصد تمامی کالاها از بدو وورد تا مصرف کننده را فراهم کرده و از احتکار جلوگیری می‌شود.

صاحب‌خبر -

معصومه پاشائی بهرام عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت از افتتاح سامانه جامع تجارت در جلسه عصر امروز شورای اجرایی فناوری اطلاعات خبر داد و گفت: راه‌اندازی این سامانه خبر خوبی برای اقتصاد کشور است زیرا با استفاده از سامانه جامع تجارت به مرور، ضمن ایجاد امکان رصد کالاها از بدو وورد تا مصرف کننده، از احتکار نیز جلوگیری خواهد شد.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر حدود یک هزار کالا در سامانه جامع تجارت ثبت شده که امیدوارم تعداد شناسه‌ها افزایش یابد، افزود: هرچند تاکنون تمام اطلاعات در این سامانه بارگذاری نشده اما راه اندازی آن موجب شفافیت هرچه بیشتر و جلوگیری از فساد و رانت خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر بیمه، بانک مرکزی، گمرک و... در سامانه جامع تجارت به هم وصل شدند، اضافه کرد: امیدوارم تا 11 بهمن 99 شاهد تکمیل این سامانه با الحاق همه انبارها به آن باشیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد : هرچند مقرر است به منظور ثبت اطلاعات مربوط به انبارهای بخش خصوصی در سامانه تجارت، اگر فردی از این کار امتناع کند از دریافت خدمات دولتی محروم شود اما مجلس نیز آماده است در صورت نیاز با قانونگذاری افراد را ملزم به همکاری با این سامانه کند.

عضو ناطر مجلس در شورای اجرایی فناوری اطلاعات همچنین از افتتاح سامانه تاییدیه تحصیلی آموزش و پرورش و سه سامانه مربوط به بخش اقتصاد و دارایی در جلسه امروز خبر داد./

پایان پیام

نظر شما