شناسهٔ خبر: 44251482 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

۵۱ دقیقه بازی با بازیکن اضافی!

نظر کارشناسان داوری درباره صحنه‌های مشکوک دیدار پرسپولیس و شهر خودرو

دو کارشناس مطرح داوری کشور به بررسی دقیق صحنه‌های مشکوک دیدار امروز عصر پرسپولیس و شهر خودرو پرداختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایمنا، پرسپولیس شهر خودرو عصر امروز دوشنبه - ۱۰ آذر ماه - در ورزشگاه آزادی با هم پیکار کردند که در نهایت شاگردان گل محمدی با سه گل فاتح این دیدار حساس هفته سوم شدند. رضا کرمانشاهی قضاوت این مسابقه را بر عهده داشت که اگر چه بازی در بیشتر دقایق آرام سپری شد، اما تصمیم گرفت تا برای تکل خشن سرلک در نیمه نخست به کارت زرد بسنده کند. این در حالی است که این خطا زمانی به وقوع پیوست که بازی بدون گل در جریان بود و باشگاه شهر خودرو بلافاصله پس از پایان مسابقه، شکست سنگین تیم خود را به این صحنه مشکوک ربط داد. صحنه‌های بحث برانگیز و مشکوک داوری این مسابقه توسط محمد فنایی و نوذر رودنیل در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، و همچنین علی خسروی و سعید مظفری بررسی شده که در ادامه می‌خوانید:

سرلک باید اخراج می‌شد؟

دقیقه ۳۵ میلاد سرلک خطا خشنی به روی بازیکن شهر خودرو انجام داد و علیرغم اعتراض مشهدی‌ها، داور تصمیم گرفت تا از کارت قرمز برای بازیکن پرسپولیس استفاده نکرده و او را در زمین نگه دارد.

فنایی: این صحنه حداقلش کارت زرد داشت. چون بازیکن روی هوا بود، اگر سرُ بخورد و سپس به بازیکن حریف برخورد کند همان کارت زرد کافی است. اما اگر روی هوا با کف پا به نازک نای و درشت نای بازیکن برخورد کند، داور باید از کارت قرمز استفاده کند. اگر چه ممکن است برای بازیکن‌ها به دلیل آمادگی در چنین برخوردهایی مشکلی ایجاد نشود، اما انصافاً در این صحنه رفتار بازیکن به شکلی بود که انصافاً به قصد توپ نرفت و فقط با کف پا روی نازک نی و درشت نی رفت. چنین اتفاقاتی ممکن است حتی در اروپا هم داور به کارت زرد بسنده کند ولی قرمز رنگ بهتری برای این خطا است.

رودنیل: شماره ۱۰ پرسپولیس با استوک‌هایش به روی پاهای بازیکن حریف آمده و خطا خشنی انجام داد که باید اخراج می‌شد.

مظفری‌زاده: تنها موردی که می‌تواند نسبت به عملکرد داور در این بازی نقد باشد، در دقیقه ۳۵ روی تکل خطرناک سرلک بر روی امیرحسین کریمی بود که این تکل می‌تواند برای این بازیکن کارت قرمز به همراه داشته باشد که داور در این صحنه به کارت زرد بسنده کرد.

خسروی: در دقیقه ۳۵ خطایی از سوی سرلک روی بازیکن حریف انجام شد. او در این خطا با کف پا به ساق پای بازیکن مشهدی زد که تا الان برای من کارت نارنجی است این یعنی چیزی بین کارت‌های زرد و قرمز. سرلک با تکلی که می‌رود روی پای بازیکن حریف هدف دارد اما اینکه شدت ضربه او چقدر بود را نمی‌توان گفت. به هر حال با تصویری دیگر از این صحنه می‌توان تصمیم بهتری گرفت.‌

کاشته منجر به گل نخست پرسپولیس

پرسپولیسی‌ها پس از حملات فراوان به روی دروازه حریف، دقیقه ۴۱ چسبیده به محوطه جریمه و در موقعیتی خطرناک صاحب کاشته شدند. این در شرایطی بود که بازیکنان شهر خودرو بابت این تصمیم به داور معترض بودند که البته اعتراض‌شان پذیرفته نشد. سعید آقایی توپ را ارسال کرد تا همین کاشته به گل نخست سرخ‌پوشان تبدیل شود.

رودنیل: هر چند شهر خودرویی‌ها معترض بودند، اما خطا به درستی اعلام شد.

عملکرد کلی تیم داوری

رودنیل: کرمانشاهی روز خوبی داشت و به همراه کمک‌هایش، قضاوت قابل قبولی را انجام داد. هر دو تیم نیز واقعاً روی فوتبال تمرکز داشته بی‌حاشیه بازی کردند. هر سه گل پرسپولیس مشکل خاصی نداشت و تصمیم‌های اتخاذ شده در خصوص خطاها و اخطارها درست بود.

مظفری‌زاده: رضا کرمانشاهی توانست قضاوت این بازی را با تجربه نسبتاً بالای خودش خوب قضاوت کند. او در اکثر صحنه‌ها حاضر بود. خطاها را به درستی اعلام و بازی را به خوبی مدیریت کرد تا نخواهد زیاد از کارت خودش استفاده کند. در بیشتر صحنه‌ها کرمانشاهی بسیار باتجربه و خوب عمل کرد و قضاوت نسبت موفقی را پشت سر گذاشت.

نظر شما