شناسهٔ خبر: 44251384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

برگزاری نشست روشنگری با موضوع « بسیج» در حوزه مقاومت حضرت زینب (س)

نشست روشنگری با موضوع تبیین فلسفه وجودی بسیج، با سخنرانی خانم همتی، هادی سیاسی، در حوزه مقاومت حضرت زینب (س) قرچک برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبر‌نگار خبرگزاری بسیج، خانم همتی کارشناس مسائل سیاسی، ضمن گرامیداشت هفته بسیج، در راستای تبیین فلسفه وجودی بسیج در این جلسه، به توضیح شاخصه های بسیجی بودن پرداخت.

وی گفت: ایمان به خدا و اعتقاد قلبی و باور درونی به خالق یکتا چون مبنای حرکت بسیج رضایت خداست.بسیجی نگهبان انقلاب است.

 یکی از شاخص ترین ویژگی های بسیج تابع محض بودن از ولایت فقیه است، چون امام خمینی فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیبی نرسد.

خانم همتی گفت: بسیجی عاشق خداست و اخلاص یعنی کار او خالص برای خداست همانطور  که امام خمینی ره فرمودند: بسیج لشکر مخلص خداست.

وی تشریح کرد: بسیجی دارای تواضع و فروتنی و شکسته نفسی است علاوه بر اینکه در مقابل خدا فروتن است در مقابل مردم هم متواضع است و نسبت به مسائل اخلاقی و دینی جامعه و ترویج احکام و معارف الهی حساسیت دارد و در مقابل ناهنجاری های جامعه بی تفاوت نیست.

 اگر میخواهید غیرت دینی داشته باشید، باید راه آن را یاد بگیرید. ما بعنوان بسیجی چیزهایی که بلد نیستیم را باید یاد بگیریم. باید شیوه امر به معروف را یاد بگیریم.

همتی افزود: یک بسیجی باید حسن خلق داشته و دربرخورد با مردم شاداب باشد. انسانهای بزرگ که دلهای آنها به خدا نزدیک است در برخورد با مردم شاداب هستند هر چند ممکن خودشان دارای غم باشند. اینها چون حسن خلق دارند خود را شاداب نشان میدهند چون میدانند هرچیزی که به آنها میرسد امتحان آنهاست. آنها این مشکلات را نمی بینند آن چیزی که پشت آن هاست را می بینند، آن را به چشم امتحان می بینند.

وی بیان کرد: بسیجی ترسو نیست و بلکه شجاع  است مثل بسیجی های دفاع مقدس.یک بسیجی میداند پایان کار او شهادت است‌. بسیجی از دل مردم آمده و هیچ چیز ترس ندارد. تنها دارایی او کارت اوست که سند شهادتش است. تشکیلات بسیج مردمی است. بسیجی شهادت طلب است، او به شهادت عشق می ورزد چون میداند که پیامبر(ص)فرمودند: بالای هر کار نیکی یک کار نیک است. اما بالای شهادت چیز دیگری وجود ندارد. امام علی (ع)فرمودند: من عاشق شهادتم. یک بسیجی عاشق شهادت است چون می داند بالاتر از آن دیگر چیزی وجود ندارد.

وی خاطر نشان کرد: یک بسیجی باید نظم داشته باشد. بدون نظم کارها پیش نمی رود، بسیجی باید ناظم باشد و همچنین یک بسیجی باید بصیرت و آگاهی داشته باشد، دشمن شناس باشد، بایدن و ترامپ فرقی ندارند و پشت همه آنها اسراییل قرار دارد، انتخاب خوب داشته باشید تا همه چیز حل شود.

نظر شما