شناسهٔ خبر: 44251371 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

حل مشکل آبگرفتگی بندر امام خمینی(ره) خوزستان تا سه شنبه

صاحب‌خبر -

فرماندار شهرستان بندر ماهشهر گفت: مشکل آبگرفتگی بندر امام خمینی(ره) از توابع این شهرستان، با اقدامات انجام شده تا صبح فردا سه‌شنبه برطرف می‌شود.

محسن بیرانوند دوشنبه شب در گفت و گو با ایرنا بیان کرد:خوشبختانه با تلاش انجام شده، چند ساعت پیش راهی برای تخلیه آب موجود در شهر بندر امام خمینی(ره) پیدا شد که با نقب و ایجاد حفره موفق شدیم آب را به مسیری خارج از بندر هدایت کنیم.

وی گفت: هم اکنون سرعت خروج آب از مناطق مختلف شهری سربندر افزایش یافته و پیشبینی می‌شود تا آخر وقت امشب بخش عمده آب خارج و تا فردا صبح به صورت کامل تخلیه شود.

فرماندار ماهشهر اضافه کرد: در سه روز گذشته بیش از ۱۷۰ میلیمتر در این شهرستان باران بارید که این حجم وسیع آب با توجه به بندری بودن منطقه و نیز زیرساخت‌های ضعیف دفع آبهای سطحی ، موجب شد آب وارد برخی منازل مردم شود.

بیرانوند افزود: تمامی ارگان‌های امداد رسان در این شهرستان از شروع بارندگی به طور شبانه روزی مشغول امداد رسانی بوده و از هیچ کوششی دریغ نکرده‌اند.

فرماندار ماهشهر پیش از این گفته بود: طبق برآورد اولیه ۵۰۰ تا ۶۰۰ واحد مسکونی در این شهرستان در بارندگی شدید روز یکشنبه دچار آبگرفتگی شدند.

وی بیان کرد: تیم‌های ارزیابی، برآورد خسارت به منازل مسکونی را از امروز آغاز کرده‌ که نتایج این بررسی‌ها تا ۲ روز آینده مشخص می‌شود و می‌توان آمار دقیقی از میزان خسارت را اعلام کرد.

بیرانوند با اشاره به بارندگی شدید در ماهشهر افزود: بیش از چهار میلیون مترمکعب رواناب ناشی از بارش شدید در ماهشهر وارد شهر شد.

بر اساس این گزارش، بیشترین بارندگی دیروز در خوزستان در ماهشهر رخ داده است. در این بارندگی شهرهای اهواز، کارون، آبادان، خرمشهر، شادگان، رامهرمز، رامشیر، ماهشهر و ایذه شاهد آبگرفتگی شدید بودند.

برچسب‌ها:

نظر شما