شناسهٔ خبر: 44251326 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

فرماندار فردوس:

آمار کاهشی کرونا در فردوس/ مردم باز هم رعایت کنند

فردوس - فرماندار فردوس گفت: پس از اجرای طرح محدودیت ها آمار کرونا در شهرستان فردوس روند کاهشی داشته است ولی مردم باید باز هم رعایت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمید حلاج مقدم عصر دوشنبه در جلسه ستاد کرونای شهرستان فردوس تصریح کرد: روند کاهشی آمار کرونا به هیچ عنوان نباید به معنی ریشه کنی این ویروس تلقی شده و مردم رعایت پروتکل‌های بهداشتی را کنار بگذارند بلکه باید بیشتر رعایت کنند.

وی از همکاری صمیمانه اصناف و مردم شهرستان از ابتدای اجرای طرح تشکر و تصریح کرد: اصناف ایثارگرانه پای کار بوده و هستند و باید این همکاریها و رعایت قانون تا قطع ویروس کرونا ادامه داشته باشد.

فرماندار فردوس به ظرفیت بزرگ ستاد اقامه نماز جمعه اشاره کرد و افزود: اعضای ستاد نماز جمعه می‌توانند در امید بخشی به مردم، کمک‌های مومنامه و شناسایی افرادی که از کرونا آسیب دیده اند ما را یاری دهند.

حلاج مقدم تاکید کرد: مردم باید به فکر اصناف باشند و اگر قبلاً لوازم نسیه ای خریداری کرده اند بهترین زمان پرداخت وجه آن، هم اکنون است، زیرا بسیاری از این عزیزان با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی ازمدیران دستگاه‌های دولتی خواست نهایت رعایت پروتکل‌های بهداشتی را در دستگاه تحت مدیریت خود داشته باشند و ارباب رجوع نیز موظف هستند در مراجعه به اداره‌ها رعایت موارد بهداشتی را بکنند.

معاون شبکه بهداشت و درمان فردوس نیز از روند کاهشی ابتلا و مرگ میر ناشی از کرونا با اجرای طرح سراسری خبر داد و افزود: آمار نشان می‌دهد نمونه گیری، کرونا مثبت، بستری و مرگ و میر در شهرستان در حال کاهش است که باز هم همکاری مردم و اصناف را می‌طلبد.

رئیس ادار صمت فردوس نیز گفت: از ابتدای طرح سراسری ۴ هزار و ۲۰۰ بازرسی از بازار انجام شده که ۵۰ مورد منجر به تذکر و سه واحد نیز پلمپ شده است.

مهدی صادقی تاکید کرد: بسیاری از اصناف که مشمول تعطیلی شده اند از اینکه حمایتی از آنها نشده گله مند و باید دولت در این زمینه هر چه زودتر اقدامات لازم انجام دهد.

نظر شما