شناسهٔ خبر: 44251303 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در پی آبگرفتگی ناشی از باران شدید؛

۸۰۰ نیروی جهادی در حال امدادرسانی به مناطق آسیب دیده خوزستان هستند

اهواز - ایرنا - مسوول بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: ۸۰۰ نیروی جهادی برای امداد رسانی در مناطق دچار آبگرفتگی در شهرستان‌های اهواز و ماهشهر وارد عمل شدند.

صاحب‌خبر -

سرهنگ پاسدار یونس زبیدی شامگاه دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در اهواز بیان کرد: در پی بارندگی های اخیر و بالا آمدن آب های سطحی و فاضلاب در شهرستان‌های اهواز و بندر ماهشهر، گروه‌های جهادی برای امدادرسانی به این مناطق اعزام شدند.

وی افزود: اکنون ۱۳۴ گروه جهادی بسیج سازندگی سپاه ولیعصر (عج) در مناطق آسیب دیده بندر امام خمینی (ره) و به ویژه شهر چمران در بندر ماهشهر مشغول امداد رسانی هستند.

مسوول بسیج سازندگی سپاه ولی عصر (عج) خوزستان ادامه داد:  همچنین اعضای ۳۰ پایگاه مقاومت بسیج در شهرستان‌های اهواز و بندر ماهشهر در مناطق مختلف مشغول کمک رسانی هستند.

وی گفت: اسکان اضطراری، پخت غذای گرم، تهیه آب شرب، مواد غذایی و اقلامی نظیر پتو از جمله خدمات گروه‌های جهادی به مردم آسیب دیده است.

وی ادامه داد: گروه های جهادی علاوه بر کمک به تخلیه آب از منازل، در زمینه تعمیر و مرمت منازل آسیب دیده نیز اقداماتی را آغاز کرده‌اند.

سرهنگ زبیدی پیش از این نیز گروه های جهادی زیرپوشش سپاه ولیعصر (عج)، از ماه های گذشته در مناطق کم برخورداری نظیر منبع آب اهواز ، بازسازی، ترمیم و کمک به نیازمندان را آغاز کرده و تا رفع مشکلات عمده مردم در مناطق حضور دارند.

بارش باران در چند روز گذشته باعث آبگرفتگی مناطقی در خوزستان به ویژه اهواز و ماهشهر شد که تردد را برای شهروندان دشوار کرد.

باتوجه به شرایط نامناسب معابر شهری، ادارات و بانک‌های چهار شهرستان از سوی استانداری خوزستان تعطیل اعلام شد.

اداره کل هواشناسی خوزستان نسبت به ورود یک سامانه بارشی دیگر از اواخر روز سه شنبه به این استان خبر داده است.

نظر شما