شناسهٔ خبر: 44251070 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

گزارش جهانی تولید ۸ ماهه ۲۰۲۰ اعلام شد

افزایش ۱۵۵۰ دلاری قیمت جهانی مس طی ۵ ماه

میزان تولید و ظرفیت مس تصفیه شده در جهان طی هشت ماهه سال ۲۰۲۰ افزایش یافت. در همین حین، قیمت جهانی مس طی ۵ ماهه اخیر، ۱۵۵۰ دلار در تن افزایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، براساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین المللی مس (ICSG)، شرکت های مس در جهان، از ابتدای ژانویه تا پایان ماه آگوست ۲۰۲۰، حدود ۱۶ میلیون و ۷۶ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند.

این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۵ میلیون و ۸۹۳ هزار تن بود که نشان دهنده افزایش ۱.۱ درصدی است.

افزایش حدود ۳ درصدی ظرفیت تولید مس تصفیه شده
ظرفیت تولید کارخانه های مس تصفیه شده در جهان از ۱۹ میلیون و ۱۰۴هزار تن در ۸ ماهه ۲۰۱۹ به ۱۹ میلیون و ۶۷۳ هزار تن در ۸ ماهه سال جاری میلادی رسید که حدود ۳ درصد افزایش یافت.

کاهش ۸ دهم درصدی تولید معادن مس
فعالان معادن مس جهان طی ۸ ماهه سال ۲۰۲۰ میلادی، حدود ۱۳ میلیون و ۳۶۰ هزار تن ماده معدنی تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی، ۱۳ میلیون و ۴۷۱ هزار تن بود که حاکی از کاهش حدود ۸ دهم درصدی تولید است.

از این میزان، ۷ میلیون و ۲۱۰ هزار و ۱۰۰ تن مربوط به قاره «آمریکا»، ۲ میلیون و ۷۲۰ هزار و ۷۰۰ تن «آسیا»، یک میلیون و ۵۴۱ هزار تن «آفریقا»، یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۳۰۰ تن «اروپا» و ۶۴۷ هزار و ۶۰۰ تن مربوط به «اقیانوسیه» بوده است.

افزایش ۹ دهم درصدی ظرفیت معادن مس
در همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۱۶ میلیون و ۶۲۹ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی (۱۶ میلیون و ۴۸۱ هزار تن)، حاکی از افزایش ۹ دهم درصدی است.

افزایش ۱۵۵۰ دلاری قیمت جهانی مس طی ۵ ماهه اخیر
بنا به این گزارش، قیمت جهانی مس در ماه «تیر» (جولای) امسال حدود ۵۹۵۰ دلار در تن بود که اکنون به ۷۵۰۰ دلار در تن رسیده است که حاکی از افزایش حدود ۱۵۵۰ دلاری قیمت مس در جهان طی ۵ ماه اخیر است.

نظر شما