شناسهٔ خبر: 44250994 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایرناپلاس

بیادی: عملکرد مجلس یازدهم مثبت نیست؛ جای شهید مدرس خالی است

تهران- ایرناپلاس- دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی، از جمله مهمترین مشکلات کشور را مدیریت به صورت جزیره‌ای برشمرد و گفت: رفع این معضل بزرگ باید از درون همین مجلس مدعی انقلابی‌گری آغاز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرناپلاس، دهم آذرماه سالروز شهادت آیت‌الله سیدحسن مدرس نماینده شجاع و نماد سیاستمداری دیندار و مردمی است که روز مجلس نیز نام گرفته است.
در همین رابطه حسن بیادی سیاستمدار اصولگرا، دبیرکل جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی و نایب رئیس سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با ایرناپلاس به واکاوی عملکرد مجلس پرداخت.

بیادی درباره لزوم حضور افرادی همتراز شهید مدرس در مجلس گفت: «مجلس کنونی و حتی دیگر قوا قطعا به افرادی شجاع، دلیر و خداترس مانند شهید مدرس نیاز دارند تا بتوانند آسیب‌ها و معضلات را با یک مدیریت یکپارچه مرتفع سازند؛ بدون شک جای خالی نمایندگانی شجاع و متعهد مانند بعضی از اعضای مجلس اول تا پنجم بعد از انقلاب به خوبی حس می‌شود». 

وی با انتقاد از ناکارآمدی‌های موجود افزود: «پس از ۴۱ سال از استقرار نظام جمهوری اسلامی و تقدیم صدها هزار شهید و جانباز و آزاده و کسب دستاوردها و تجارب ارزشمند، در کشوری که از نظر ثروت، منابع و مواهب خدادادی و موقعیت ژئوپولیتک در منطقه بی‌نظیر است، اکنون قوای سه‌گانه گرفتار ناکارآمدی و آفاتی شده‌اند که شایسته نظام اسلامی نیست، بویژه مجلس که باید در راس امور و ملجا و پناه مردم باشد». 

این فعال سیاسی اصولگرا، هرگونه منازعه و لجبازی مسئولان را مردود دانست و با تاکید بر همکاری و هماهنگی همه دستگاه‌ها گفت: «همکاری قوا بویژه قوه مقننه با مجریه که ماه‌های پایانی کار خود را سپری می‌کند، می‌تواند در موفقیت مجلس نوپای یازدهم و بعضا جوان موثر باشد.

وی افزود: «لازم است قوای مجریه و قضائیه برای همکاری و جلب اعتماد و مشارکت بیشتر مردم در انتخابات آتی و موفقیت بیشتر کشور در کمک به مجلس پیشقدم شوند زیرا شرایط موجود به گونه‌ای نیست که سران و مدیران قوای سه‌گانه بخواهند با یکدیگر منازعه، لجبازی یا قهر و آشتی کنند؛ مردم و افکار عمومی چنین چیزی را نمی‌پسندند و طبیعتا واکنش نشان می‌دهند.

با تعریف و تمجید، درد مردم دوا نمی‌شود
نایب رئیس سابق شورای شهر تهران با تاکید بر اینکه «ساختار مدیریت کلان کشور شایسته جمهوری اسلامی نیست»، اضافه کرد: «بارها گفته‌ام ساختار مدیریت کلان اجرایی کشور متناسب و شایسته جمهوری اسلامی با عمری بیش از چهار دهه نیست و  مدیریت‌ها بعضا بصورت جزیره‌ای و گاه خودکامه اعمال می‌شود و خبری از مدیریت یکپارچه نیست؛ با تعریف و تمجیدهای کاذب و رنگ و لعاب دادن به کارهای انجام شده نیز، دردی از مردم دوا نخواهد شد».

بیادی افزود: «اگرچه با این همین مدیریت جزیره‌ای دستاوردهای زیاد و چشمگیری هم در این سالها داشته‌ایم اما اداره امور با این شیوه مدیریت، پایدار نخواهد بود و عدم موفقیت مجلس هم از این امر مستثنی نیست؛ رفع این معضل عظیم باید از درون همین مجلس که ادعای انقلابی‌گری دارد آغاز شود و برای تغییر و اصلاح جدی ساختار سازوکار مدیریتی کشور فعال شده و عزم خود را جزم کند».

دبیرکل جمعیت آبادگران جوان، پیرامون میزان انطباق رفتار و شعارهای معیشتی و اقتصادی وعده داده شده از سوی نمایندگان گفت: «البته این شعار متعلق به دیگر قوا هم بوده، بنابراین همگان باید با احترام به قانون، اجرایی شدن آن را بدون اغماض همواره سرلوحه قرار کار خود قرار دهند؛ با دریافت نقدهای دوستانه، بالا بردن آستانه نقدپذیری، داشتن گوش شنوا، بدون حب و بغض و فقط برای رضای خدا، در جهت ارتقاء سطح معیشت و رفاه مردم تلاش کنند». 

وی اضافه کرد: «به طور قطع در ماه‌های باقیمانده از عمر دولت دوازدهم که کمتر از یکسال است، می‌توان تلاش و مجاهدت مضاعف کرد و دل مردم را بدست آورد تا شاهد حضور و مشارکت گسترده آنان در صحنه سیاسی و اجتماعی باشیم».

مجلسی احساسی و منفعلانه
وی ارزیابی خود را از عملکرد ۶ ماهه مجلس یازدهم بیان کرد: «بنده کلا عملکرد چندماهه این مجلس نوپا را مثبت ارزیابی نمی‌کنم زیرا نوعا رفتارها و سخنان اکثریت مجلس منفعلانه و احساسی است و ظاهرا بالاجبار با دولت تعامل دارند؛ اگرچه دولت هم با تقابلی که اعضاء این مجلس با آن دارند، در این انفعال نقش مهمی دارد».

بیادی درباره برخی رفتارهای رئیس مجلس از جمله سفرهای استانی با عنوان نظارت میدانی و شیوه تعامل با دولت گفت: «این نوع بازدیدهای استانی و دخالت کردن در امور اجرایی به جای نظارت، می‌تواند شبهه برانگیز بوده و نوعی تبلیغات انتخاباتی تلقی شود».

نظر شما