شناسهٔ خبر: 44250952 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

آسیب به ۷۲۷ نفر در بارش برف و کولاک کردستان

صاحب‌خبر -

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در زمان فعالیت سامانه بارشی (۶ تا ۱۰ آذر) در مجموع ۷۲۷ نفر بخاطر بارش برف و کولاک آسیب دیده و از خدمات نیروهای امداد و نجات این جمعیت بهره‌مند شدند.

پیام جلالی عصر دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۲ نفر نیز بر اثر حوادث جاده‌ای آسیب دیدند که توسط امدادگران هلال احمر به مراکز درمانی انتقال یافته و تحت درمان قرار گرفتند.

وی به وقوع هشت مورد حادثه از ۶ تا دهم آذر در استان و اعزام هشت دستگاه آمبولانس برای حوادث مختلف در این مدت اشاره کرد و افزود: ۶ مورد از حوادث مربوط به برف و کولاک، یک مورد جاده‌ای و یک مورد نیز حادثه شهری بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با بیان اینکه در این مدت یک نفر نیز از مرگ نجات و توسط امدادگران به بیمارستان انتقال یافت، یادآور شد: ۴۱ نفر نیز که بخاطر بارش برف و وجود کولاک در راه مانده بودند در پایگاه‌های امداد و نجات جاده‌ای اسکان داده شدند.

جلالی تعداد تیم‌های اعزام شده به عملیات‌های امدادرسانی را در بارش‌های اخیر ۱۱ تیم اعلام و اضافه کرد: این تیم‌ها در قالب ۴۷ نفر به آسیب‌دیدگان در شرایط دشوار جوی امدادرسانی کردند.

وی گفت: در زمان فعالیت سامانه بارشی اخیر، میانگین زمان اطلاع حوادث جاده‌ای به هلال احمر ۲ دقیقه و متوسط زمان اطلاع تا حضور نیروهای امدادی در صحنه حوادث هشت دقیقه بود.

جمعیت هلال احمر کردستان در حوزه امداد و نجات دارای ۱۷۹ تیم عملیاتی و ۸۷۳ نفر نیرو در تیم‌های تخصصی سازماندهی شده است.

نظر شما