شناسهٔ خبر: 44250854 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: گجت نیوز | لینک خبر

انفجار یک شی نورانی مرموز و فوق‌العاده درخشان در آسمان ژاپن + ویدیو

kyodonews

صاحب‌خبر -

انفجار درخشان یک شی نورانی مرموز در آسمان ژاپن خبرساز شد، پدیده عجیبی که برخی از ارتباط آن با موجودات فضایی صحبت می‌کنند. در ادامه ویدیوی این شی نورانی را تماشا می‌کنید.

در یکشنبه گذشته، انفجار یک شی نورانی مرموز بر فراز ژاپن سر و صدای زیادی به پا کرد. کارشناسان گفته‌اند که نور فوق‌العاده زیاد به وجود آمده از این انفجار مربوط به نوع خاصی از شهاب سنگ‌ها بوده، اما عده دیگری از مخاطبان این اتفاق را به موجودات فضایی ارتباط داده‌اند.

بر اساس اخبار منتشر شده در ساعت ۱:۳۵ صبح یکشنبه گذشته، شیئی نورانی و عجیب در آسمان غرب و مرکز ژاپن سقوط کرد و برای لحظاتی کوتاه مناطق اطراف را همانند روز روشن کرد. متخصصان اعلام کرده‌اند که این گوی آتشین یک آذرگوی (bolide) بوده که از شهاب سنگ‌های معمولی نورانی‌تر است. به همین خاطر، از گذشته‌های دور اتفاق مورد نظر را با درخشش ماه کامل در آسمان مقایسه کرده‌اند.

بسیاری از کاربران توییتر علاوه بر درخشندگی فراوان این شی نورانی مرموز در مورد صدای آن هم صحبت کرده‌اند و گفته شده که در مقایسه با آذرگوی‌های معمولی، روشنایی این جرم آسمانی بیش از حد زیاد بوده است. در جولای گذشته هم اتفاق مشابهی در آسمان توکیو رخ داد و ساکنان مناطق اطراف شی درخشان و ناشناخته‌ای را دیدند که از جنوب غربی به شمال شرقی آسمان حرکت می‌کرد. بعدها با پیدا شدن تکه‌هایی از بقایای جسم نورانی مورد نظر اعلام شد که شی درخشان یک شهاب سنگ بوده است.

ویدیو شی نورانی مرموز آسمان ژاپن

 

رصدخانه نجومی ملی ژاپن می‌گوید که به صورت معمول هر ماهه چندین گوی آتشین این چنینی در آسمان کشور دیده می‌شوند، اما به ندرت پیش می‌آید که جرمی به این درخشندگی و با چنین صدایی در آسمان منفجر شود. ویدیو بالا این شی نورانی مرموز را از دید چندین دوربین امنیتی سراسر مناطق اطراف انفجار نشان می‌دهد و همان‌طور که می‌بینیم، درخشندگی شی به حدی بوده که برای یک لحظه فوق‌العاده کوتاه، کل منطقه انفجار را روشن کرده است.

نظر شما