شناسهٔ خبر: 44250588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در گیلان مطرح کرد:

تلاش دشمن برای ترویج عرفان‌های کاذب در جامعه

رشت- نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به تلاش دشمن برای ترویج عرفان‌های کاذب در جامعه، گفت: دانشگاهیان، حوزویان و رسانه‌ها باید الگوهای دینی را به جوانان معرفی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله رسول فلاحتی عصر دوشنبه در یادواره میرزا کوچک جنگلی که به صورت تلویزیونی برگزار شد با اشاره به علاقه گیلانی‌ها به شخصیت میرزا کوچک بیان کرد: در دو قرن اخیر در کشور قهرمانان مذهبی علاقمند به سرنوشت ایران قیام کردند که حرکت آنها مقدس بود.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) روحانیت را تکیه‌گاه مردم و فقرا می‌دانستند، افزود: هر انسانی دنبال الگو است و طبق آیات قرآن، پیامبران بهترین اسوه و الگو برای مردم هستند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به اینکه دانشگاهیان، حوزویان و رسانه ملی باید به گونه‌ای زیبا، عمیق، منطقی و هوشمندانه چهره‌های کشور را معرفی کنند، گفت: نیاز ملت ما داشتن الگو است و دشمن تلاش دارد الگوهایی مانند عرفان‌های کاذب را به مردم معرفی کند.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اینکه جوانان شیعی از الگوهای بزرگ دینی مانند آیت الله قاضی طباطبایی استقبال می‌کنند، ادامه داد: دشمن تلاش دارد جایگزین‌های غیرواقعی برای جوامع اسلامی معرفی کند لذا ما باید الگوهای واقعی دینی را به نسل جدید معرفی کنیم.

امام جمعه رشت با اشاره به اینکه روحانیت شیعه هرگز دفاع از آرمان‌های دین را رها نکرده است، بیان کرد: روحانیت به همراه سایر مردم پس از انقلاب در جبهه‌های جنگ حضور داشتند و تعداد شهدای روحانی در گیلان ستودنی است.

وی با بیان اینکه شهدای روحانی هم در عرصه نبرد با دشمن و هم تبلیغ دین حضور داشتند، ادامه داد: راز ماندگاری نهضت‌های الهی، قانع بودن علمای دین، شجاعت، عدم وابستگی به قدرت‌ها و احساس مسئولیت در برابر توده‌ها است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه نهضت‌های ماندگار در تاریخ ایران به ریاست عالمان دین و مراجع بوده است، عنوان کرد: انقلاب اسلامی با رهبری یک عالم به پیروزی رسید و قطعاً ماندگار خواهد بود و قدرت‌های بزرگ در برابر ایران عزیز شکست خوردند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه مردم بصیر و آگاه ایران قدردان هستند، تصریح کرد: قیام میرزا کوچک بسترساز انقلاب اسلامی بود.

نظر شما