شناسهٔ خبر: 44249616 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

خودروهای به روز و ارزان‌قیمت تولید می‌شود

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری از برنامه‌ریزی برای طراحی خودروهای به روز و ارزان‌قیمت با استفاده از ظرفیت‌های داخلی کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش جهان صنعت نیوز: “سورنا ستاری” در نشست مشترک با وزیر صنعت و رییس گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب درباره بررسی طرح تولید خودروی به روز و اقتصادی، افزود: ایجاد نوآوری با استفاده از طراحی‌های داخلی بیشتر خواهد شد و به همین دلیل، در طرح تولید خودروی ارزان‌قیمت و به روز بر روی طراحی با استفاده از ظرفیت‌های داخل کشور تأکید داریم.

وی با اعلام اینکه چنانچه طراحی دست مهندسان داخلی باشد، خلق خودرو خواهیم کرد، گفت: باید از کپی‌کاری در حوزه خودرو و مونتاژ خارج شویم و به سمت خلق خودرو با استفاده از طراحی نیروهای متخصص کشورمان و نخبگان حرکت کنیم.

هوشمندسازی در صنعت خودرو

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری ضمن تأکید بر اینکه آینده صنعت خودرو در هوشمندسازی است، افزود: کشور ما نیز در آینده باید به سمت تولید خودروهای هوشمند و برقی برود تا از این موضوع عقب نمانیم که این مهم نیز در دستور کار قرار دارد.

در این جلسه با حضور “علیرضا رزم‌حسینی”، وزیر صنعت، معدن و تجارت» طرح تولید خودروی مدرن و اقتصادی با ورود به عمق داخلی‌سازی بیشتر، توجه به تاب‌آوری و پلتفرم‌های مشترک با استفاده از ظرفیت دو خودروساز بزرگ کشورمان (ایران خودرو و سایپا) و همچنین بخش خصوصی مورد بررسی قرار گرفت.

۰/۵ ( ۰ نظر )

نظر شما