شناسهٔ خبر: 44249548 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صراط‌نیوز | لینک خبر

از طریق ویدئو کنفرانس؛

یکصدوهشتادمین نشست عادی اوپک آغاز شد

یکصدوهشتادمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دقایقی پیش با حضور وزیران نفت و انرژی این سازمان از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.

صاحب‌خبر -
صراط:

 به نقل از وزارت نفت، یکصدوهشتادمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) دقایقی پیش با حضور وزیران نفت و انرژی این سازمان از طریق ویدئوکنفرانس آغاز شد.

این نشست در شرایطی برگزار می‌شود که اعضای کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک – غیراوپک (JMMC) در نشست شامگاه یکشنبه (نهم آذرماه) نتوانستند درباره سیاست‌های تولید اوپک پلاس به اجماع برسند.

قیمت نفت خام برنت که هفته گذشته به دنبال انتشار خبرهای ساخت واکسن‌های ویروس کرونا از مرز ۴۸ دلار برای هر بشکه گذشته بود، در پی به اجماع نرسیدن نشست دیشب ساعاتی پیش از آغاز نشست وزیران نفت و انرژی اوپک با کاهش همراه شد.

اوپک در نشست امروز با خواسته امارات برای افزایش سهمیه، درخواست نیجریه برای قرار گرفتن میدان آگبامی در طبقه‌بندی میعانات گازی و تغییر مرجع نفت خام این کشور و همچنین چالش متعهد نبودن کشورهایی مانند عراق و نیجریه در کنار افزایش تولید روزانه نفت لیبی به بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه روبه‌رو است.

تمدید توافق کنونی اوپک (۷ میلیون و ۶۰۰ هزار بشکه) برای یک دوره سه ماهه یا افزایش تدریجی تولید، از مهم‌ترین سناریوهای اوپک و متحدانش در نشست‌های پیش رو است.

نظر شما