شناسهٔ خبر: 44248924 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفارت ایران در پاریس:

ترور فخری‌زاده تخریب روش‌های دیپلماتیک بود

تهران - ایرنا - سفارت ایران در پاریس تاکید کرد: بی‌تردید اقدام وقیحانه تروریستی شهید فخری‌زاده تلاش مذبوحانه دیگری در برابر توانمندی‌ها و دستاوردهای بزرگ ایران در حوزه علم و فنآوری است که آن تخریب روش‌های دیپلماتیک و مذاکره و تفاهم و ایجاد بحران و تنش هرچه بیشتر در منطقه است.  

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از بخش رسانه‌ای سفارت ایران در پاریس،  سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاریس در بیانیه‌ای در پی‌ترور شهید محسن فخری زاده اعلام‌ کرد: روز جمعه ۲۷ نوامبر ۲۰۲۰ محسن فخری‌زاده، دانشمند برجسته و مدیر موفق حوزه علم و فناوری در ایران توسط تروریست‌ها به شهادت رسید. ترور این دانشمند ایرانی مصداق بارز و روشن تروریسم دولتی است که در آن رد پای رژیم صهیونیستی کاملا مشهود است.

این بیانیه می‌افزاید: بی‌تردید این اقدام وقیحانه تروریستی تلاش مذبوحانه دیگری در برابر توانمندی‌ها و دستاوردهای بزرگ ایران در حوزه علم و فنآوری است که دقیقا هدف دیگری را نیز با خود به همراه دارد و آن تخریب روش‌های دیپلماتیک و مذاکره و تفاهم و ایجاد بحران و تنش هرچه بیشتر در منطقه است.  

سفارت ایران ادامه داد: ترور دانشمندان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران با هدف محروم کردن ایران از برنامه صلح‌آمیز هسته‌ای صورت می‌پذیرد که پیشتر مسئولیت‌پذیری‌اش در قالب توافق برجام و همکاری‌های گسترده و سازنده با آژانس به تائید جامعه بین‌المللی رسیده است.

سفارت ایران خاطرنشان کرد: این اقدام تروریستی و ناجوانمردانه نشان از آن دارد که مخالفین دیپلماسی، روزهای پراضطرابی را سپری می‌کنند و در ایجاد بن بست در روش‌ها و راه‌حل‌های سیاسی از هیچ گونه اقدام شرم‌آوری در شرایط کنونی ابا ندارند. کینه‌توزان جنگ‌طلب و مخالفین صلح و آرامش، رویای راه‌اندازی یک بحران تمام عیار در منطقه را دارند که این امر یقینا آثار غیر قابل جبرانی برای صلح و امنیت منطقه خواهد داشت.

در ادامه این بیانیه آمده است: پس از خروج ترامپ از برجام و به رغم تمام فشارهای دولت آمریکا و توطئه‌های رژیم صهیونیستی و ارتجاع منطقه، جمهوری اسلامی ایران با صبوری و درایت، بیشترین کمک را برای حفظ برجام که دستاورد بزرگ دیپلماسی بود، صورت داد. اینک در فضای سیاسی جدید، قابل پیش‌بینی بود که بدخواهان صلح و امنیت جهانی به تلاش‌های خود برای تخریب هرگونه روزنه جدید برای دیپلماسی ادامه دهند.

سفارت ایران با تاکید بر اینکه انتظار می‌رود جامعه جهانی به ویژه کشورهای اروپایی در شفافیت کامل و با کنار نهادن و دوری از استاندارهای دوگانه، این اقدام تروریستی را قویا و صریحا محکوم کند، اظهار داشت: ملت ایران همان گونه که هوشمندانه بارها نشان داده، هشیارتر از آن است که در دام توطئه بدخواهان بیفتد. جمهوری اسلامی ایران مجازات قطعی عاملان و آمران این جنایت را دنبال خواهد کرد و حق پاسخ به موقع و مناسب به این جنایت را برای خود محفوظ می‌دارد.

سفارت ایران در پایان یادآور شد: اینگونه اقدامات تروریستی هرگز نمی‌تواند مانعی برای توسعه و پیشرفت ملت بزرگ ایران در حوزه‌های علم و فنآوری باشد و تلاش‌های علمی و فنی جمهوری اسلامی ایران با قوت و سرعت ادامه خواهد یافت.

به گزارش ایرنا، محسن فخری‌زاده دانشمند دفاعی و رییس سازمان پژوهش و نوآوری وزارت دفاع عصر جمعه در منطقه آبسرد شهرستان دماوند به دست تروریست‌ها به شهادت رسید.

نظر شما