شناسهٔ خبر: 44248689 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مادران شهیدان ملک‌محمدی،  فلاح، حمزه زاده و پای بست آسمانی شدند

تهران - ایرنا - مادران شهیدان «محمدمهدی و احمد ملک‌محمدی»، «محمدعلی و محمدحسین فلاح یخدانی»، «عباس و عبدالله حمزه‌زاده» و «محمدتقی و محمد پای‌بست»  به فرزندان شهیدشان پیوستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش حوزه ایثار وشهادت ایرنا، ‌ بانو «ربابه ملک‌محمدی» مادر شهیدان «محمدمهدی و احمد ملک‌محمدی»، از قم  دعوت حق را لبیک گفت و آسمانی شد.

پیکر مطهر این مادر ایثارگر امروز دوشنبه ۱۰ آذرماه با حضور خانواده معظم شهید و خادمان شهدا در گلزار شهدای علی بن جعفر(ع) قم آرام گرفت.

شهید «احمد ملک‌محمدی» در سال ۱۳۴۳ به دنیا آمد و دهم تیرماه سال ۱۳۶۵ در عملیات کربلای یک در منطقه مهران به شهادت رسید.

 برادرش شهید «محمدمهدی ملک‌محمدی» در سال ۱۳۴۰ متولد شد، وی در سال ۱۳۶۵ عازم جبهه شد و در بهمن همان سال، هفت ماه بعد از شهادت برادرش، در عملیات کربلای پنج در منطقه شلمچه به درجه رفیع شهادت نایل آمد.

مادر شهیدان «فلاح یخدانی» آسمانی شد

«حاجیه خانم منور میرحسینی» مادر شهیدان «محمدعلی و محمدحسین فلاح یخدانی» پس از سال‌ها فراق از فرزندان، آسمانی شد و به فرزندان شهیدش پیوست.

شهید «محمدعلی فلاح یخدانی» متولد سال ۳۷ است که سال ۶۱ در جریان عملیات رمضان و در منطقه عملیاتی شلمچه به فیض شهادت نائل آمد و شهید «محمد حسین یخدانی»  متولد سال ۴۳ است که سال ۶۷ در عملیات بیت‌المقدس ۴ به شهادت رسید.

مادر شهیدان «حمزه‌زاده» آسمانی شد

حاجیه خانم میری مادر شهیدان والامقام «عباس و عبدالله حمزه‌زاده» به‌ فرزندان شهیدش پیوست.    

پیکر پاک آن مرحومه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی تشییع و در جوار گلزار شهدای قهدریجان به خاک سپرده شد.   

شهید والامقام «عباس حمزه‌زاده» سوم آبان ۱۳۴۱ در شهر قهدریجان دیده به جهان گشود. وی به‌عنوان بسیجی از طرف سپاه پاسداران از شهرستان فلاورجان به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد و با عنوان بی‌سیم‌چی در عملیات شهید مدنی در غرب سوسنگرد در تاریخ  ۲۵ شهریور ۱۳۶۰ به فیض شهادت نائل آمد. پیکر پاک این شهید والامقام در گلزار شهدای قهدریجان آرام گرفت.

شهید والامقام «عبدالله حمزه‌زاده» نیز یکم تیرماه ۱۳۴۶ چشم به جهان گشود. وی هم توسط سپاه به جبهه اعزام شد و در آخرین مسئولیتش به‌عنوان بی‌سیم‌چی گروهان لشگر ۸ نجف اشرف بود. این شهید والامقام در عملیات خیبر در جزیره مجنون در تاریخ پنجم اسفند ۱۳۶۲ به فیض شهادت نائل و در گلزار شهدای قهدریجان به خاک سپرده شد.

مادر شهیدان «پای‌بست» آسمانی شد

 حاجیه‌خانم «معصومه مجلل صوفیانی» مادر شهیدان معظم «محمدتقی و محمد پای‌بست»  دارفانی را وداع گفت و به دو فرزند شهیدش پیوست.

پیکر مادر شهیدان پای‌بست در قطعه گلزار شهدای شهر صوفیان به خاک سپرده شد.

شهید «محمد پای‌بست»  سال ۴۲ متولد شد و سال ۶۰ در منطقه داربلوط گیلان غرب به شهادت رسید و شهید  «محمدتقی پای‌بست» سال ۴۸ متولد شد و  در عملیات کربلای ۵ سال ۶۵ در منطقه شلمچه به فیض شهادت نائل‌ آمد.

نظر شما