شناسهٔ خبر: 44247786 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

Lenovo Ideapad IP330-Celeron(N4000)-4GB-500GB-intel ۲٫ ASUS Laptop 15 X509MA-Celeron N4000 4GB 1TB Intel HD ۳٫ لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچ Acer مدل ASPIRE 3 A315-33-P2B1 ۴٫ HP ra008nia-Celeron N3060-4GB-500GB Intel لپ تاپ ۱۵٫۶ اینچ Acer مدل ASPIRE 3 A315-33-P2B1

بهترین هدیه برای روز دانشجو

همانطور که می دانید، از ویژگی های مهم یک لپ تاپ دانشجویی میتوان به پردازنده ای متوسط در حد پردازش نرم افزارهای درسی،‌ توان اجرای بازی های سبک ، ظرفیت باتری بالا و همچنین ابعاد کوچک تر و وزن کمتر برای حمل و جا به جایی در محیط دانشگاه اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» چند وقتی است که دانشگاهها به دلیل شیوه بیماری کرونا تعطیل شده اند، این مسئله باعث شده است که بیشتر کلاسها مجازی برگزار گردد، از طرفی با نزدیکی شدن به  روز ۱۶ آذرماه  کسانی که دوست یا آشنای دانشجو دارند به فکر خرید یک هدیه مناسب برای روز دانشجو هستند. با توجه به موارد گفته شده خرید لپ تاپ می تواند گزینه خوبی  برای روز دانشجو باشد، اما شرایط اقتصادی و نوسان دلار قیمت لپ تاپها را به شکل فزاینده ای گران کرده است، در این مقاله سعی می کنیم لپ تاپهای ارزان و در حین حال کارا را به شما همراهان معرفی نماییم.  

همانطور که می دانید، از ویژگی های مهم یک لپ تاپ دانشجویی میتوان به  پردازنده ای متوسط در حد پردازش نرم افزارهای درسی،‌ توان اجرای بازی های سبک ، ظرفیت باتری بالا و همچنین ابعاد کوچک تر و وزن کمتر برای حمل و جا به جایی در محیط دانشگاه اشاره کرد.

در هنگام خرید لپ تاپ دانشجویی به چه مواردی توجه کنیم؟

گزینه آخر مهمترین خصیصه یک لپ تاپ باید باشد. حتی اگر پردازنده لپ تاپ خیلی قوی نباشد. داشتن یک هارد سرعت بالا می تواند از قفل شدن لپ تاپ در هنگام اجرای برنامه های متعدد جلوگیری کند.

هرچند اگر دانشجو رشته گرافیک یا معماری یا عمران باشد، لپ تاپ باید کارت گرافیک خوبی هم داشته باشد، اما دانشجویان رشته حسابداری، نرم افزار، ادبیات، رشته های مرتبط با پزشکی ریاضیات فیزیک و علوم پایه بیشتر نیاز به نرم افزارهای مانند matlab دارند. که پردازنده های معمولی  امروزی هم جوابگوی خوبی برای آن است بجز موارد خاص که دانشجو بخواهد تعداد زیادی داده را برای ارائه پایان نامه خود پردازش نماید. با توجه به همه موارد ذکر شده در زیر چندین لپ تاپ ارزان قیمت معرفی می کنیم.

 


حدود قیمت: از ۹,۳۹۹,۰۰۰ تا ۹,۴۵۰,۰۰۰ تومان

بهترین هدیه برای روز دانشجو

 


حدود قیمت: از ۹,۹۴۹,۰۰۰ تا ۱۰,۸۰۰,۰۰۰ تومان

 

 


از ۸,۸۰۰,۰۰۰ تا ۱۱,۸۲۰,۰۰۰ تومان


حدود قیمت: ۹,۷۰۰,۰۰۰ تومان

حدود قیمت: ۱۰,۷۹۰,۰۰۰ تومان

لپ تاپهای فوق علاوه بر دانشجویان می تواند مورد استفاده اصناف دیگر از جمله پزشکان قرار گیرد. نرم افزار مطب معمولا نیازمند پردازش قوی نمی باشد و لپ تاپ های ارزان قیمت می تواند جوابگو بخش پذیرش مطبها باشد. این لپ تاپها برای مشاغل کوچک از جمله  کافی شاپها و رستوران ها قابل استفاده است. نرم افزار های حسابداری مانند نرم افزار حسابداری پونه (poonesoft.ir ) نیازمند سخت افزار قوی نمی باشد. و یک حسابدار با یک لپ تاپ معمولی هم قابلیت انجام کارهای خود را خواهد داشت

نظر شما