شناسهٔ خبر: 44246448 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

معاون سازمان مدیریت یزد خبر داد

رشد ۶۵ درصدی اعتبارات هزینه‌ای استان یزد در بودجه ۱۴۰۰

حمید رضا دهقان

معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی وضعیت اعتباری استان یزد در لایحه بودجه ۱۴۰۰ کشور را تشریح کرد.

صاحب‌خبر -

«محمد رضا نبی» گفت: ارقام بودجه‌ای استان نسبت به سال قبل رشد خوبی داشته است که با توجه به تصویب آن در هشتمین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه به عنوان پیوست استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۰ کشور لحاظ خواهد شد.

وی افزود: در بودجه سال آینده اعتبارات هزینه‌ای استان ۴۹۱ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است که نسبت به سال جاری حدود ۶۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

وی اظهار کرد: اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استانی (عمرانی) ۱۵۰ میلیارد تومان است و در بخش اعتبارات سایر نیز نسبت به سال‌های اخیر عدد نسبتا مناسبی پیش‌بینی شده و اعتبارات ۰.۲۷ درصد مالیات بر ارزش افزوده جهت طرح‌های ورزش دانش آموزی و همگانی نیز حدود ۴۰ درصد رشد را نسبت به سالجاری شاهد هستیم.

معاون سازمان مدیریت استان خاطرنشان کرد: اعتبارات سه درصد حاصل از فروش نفت و گاز در بودجه ۱۴۰۰ به میزان ۱۱۶ میلیارد تومان پیش‌بینی شده که نسبت به سالجاری افزایش چهار برابری را نشان می‌دهد.

نبی همچنین اظهار کرد: در بودجه هزینه‌ای استان در سال ۱۴۰۰ پیش‌بینی تامین کسری ناشی از رشد ۵۰ درصد افزایش فوق العاده بند ۱۰ ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری دیده شده و مشکلی برای دستگاه‌ها از این بابت وجود نخواهد داشت.

وی با اشاره به این که در لایحه بودجه سال آتی افزایش ضریب حقوق کارکنان دولت به میزان ۲۵ درصد پیش بینی شده است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۴۸ نفر در دستگاههای اجرایی استان جذب خواهند شد که در همین رابطه تامین مالی لازم صورت گرفته است.

وی رویکردهای کلان بودجه  سال ۱۴۰۰ را حمایت و تقویت از ساخت داخل به منظور گسترش صادرات غیر نفتی، مقابله با شیوع ویروس کرونا و کاهش آثار منفی اقتصادی آن، تسریع  در تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای با رویکرد پیشرفت متوازن و فراگیر، اصلاح ساختار بودجه دولت با رویکرد رفع موانع تولید و تسهیل فضای کسب و کار، توجه به معیشت مردم با اولویت تأمین کالاهای اساسی و توسعه الگوی مشارکت عمومی خصوصی برشمرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از رواب عمومی سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان یزد، بخشنامه بودجه کشور از سوی رییس جمهور در سوم مهرماه ۹۹ ابلاغ شده و در آذرماه از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی تقدیم خواهد شد.

انتهای پیام

انتهای پیام

نظر شما