شناسهٔ خبر: 44246355 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

صمد مرفاوی:

بازی با پیکان دشوار است/ تصمیم نهایی را فکری می‌گیرد

مربی تیم استقلال گفت: بازیکنانی داریم که می‌توانند با تمام وجود در خدمت تیم باشند و هر فردی به تیم ما اضافه شود مطمئن باشید در ترکیب قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، صمد مرفاوی مربی تیم استقلال تهران در نشست خبری پیش از بازی تیمش برابر پیکان تهران در هفته چهارم رقابت‌های لیگ برتر اظهار داشت: پیکان تیم خوبی است که در این چند هفته نتایج خوبی گرفته و همین مساله کار ما را سخت می کند. بازی خیلی سخت است ولی می توانیم بازی را به سود خودمان تمام کنیم. به خاطر شرایط آب و هوایی آنچنان تمرینات تاکتیکی نداشتیم. در کل بچه‌ها به لحاظ روحی و روانی و بدنی آماده هستند. امیدوارم که بتوانیم خوب ظاهر شویم و بازی را به سود خود تمام کنیم.

وی درباره غایبان تیمش خاطرنشان کرد: متاسفانه در این بازی شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی و سیاوش یزدانی را در اختیار نداریم. امیدواریم هر چه سریع‌تر سلامتی خود را به دست بیاورند و به جمع ما اضافه شوند.

مربی استقلال درباره اینکه کادر فنی هنوز ترکیب اصلی خود را نشناخته است، گفت: من چنین چیزی را قبول ندارم. تمام بازیکنان را به خوبی می‌شناسیم. با توجه به تمریناتی که انجام می‌دهیم و با در نظر گرفتن شرایط تیم حریف نفرات خودمان را  انتخاب می‌کنیم. نسبت به نفرات شناخت داریم. مساله کرونا باعث شد تا چند بازیکن ما مبتلا شوند و از شرایط آرمانی دور شوند. بازیکن بعد از این مرحله اگر بخواهد به شرایط خود برگردد سخت است. انشالله همه به شرایط آرمانی برسند. بازیکنانی داریم که می‌توانند با تمام وجود در خدمت تیم باشند. هر فردی به تیم ما اضافه شد مطمئن باشید در ترکیب قرار می‌گیرد.

وی درباره اینکه نظر نهایی فنی را در تیم چه کسی می‌دهد اذعان داشت: یک چیز مشخص است و آن هم این است که تیم استقلال در راس کادر فنی‌اش محمود فکری را دارد. بقیه کادر فنی با ایشان همکاری می‌کنند و جایی که لازم باشد مشورت صورت می‌گیرد اما تصمیم نهایی را محمود فکری می‌گیرد. این یک چیز طبیعی است و در تمام دنیا، تمام تیم‌های فوتبال انجام می‌دهند. یک نفر سرمربی است و بقیه به ایشان کمک می‌کنند.

مربی استقلال درباره اینکه پرویز مظلومی هم نظر فنی می‌دهد یا خیر تصریح کرد: ایشان مدیر تیم هستند و کار خودشان را انجام می‌دهند. هنوز شرایطی پیش نیامده که درباره مسائل فنی صحبت کنیم.

وی درباره صحبت‌های مهدی تارتار و انتقاد از مربیان و تیم‌هایی که کنار زمین اعتراض می‌کنند و نیمکت حریف را به حاشیه می‌برند و همین مساله هم باعث شد تا محمود فکری آن الفاظ را به کار ببرد گفت: من هم اعتقادم همین است. وقتی یک کادر می تواند شرایط ایده‌آل خوبی داشته باشد چرا باید وارد حاشیه بشود و نیمکت پرخاشگر یا شلوغی داشته باشد؟ بنابراین توصیه‌ام به تمام مربیانی که اینجا بوده‌اند و مربیگری می‌کنند این است که دانش و علم خودشان را بالا ببرند و متمرکز بشوند روی مسائل فنی که بتوانند تیمشان را خوب رهبری کنند. به فکر این نباشیم که چرا داور چنین سوتی زد. اصلا نباید به نیمکت حریف کاری داشته باشیم. مهم شرایط تیم خودمان است تا بتوانیم خوب فکر کنیم و تصمیم نهایی را بگیریم. اینکه مسائل روانی روی نیمکت حریف به وجود بیاوریم و تیم حریف را خراب کنیم کاری پسندیده‌ و اخلاقی‌ نیست.

مرفاوی در پایان درباره اعتراض باشگاه استقلال به برگزاری بازی در ورزشگاه شهدای شهر قدس گفت:  شما نگاه کنید بازی پیکان و شهرخودرو کنسل شد. حدود ۲۵ دقیقه فقط بازی انجام شد. در همان زمین ۲ تیم گرم کردند و آن زمین ۴۵ دقیقه پا خورده است و شرایط استاندار ندارد. هم پیکان دوست دارد فوتبال روی زمین بازی کند و هم ما. دوست داریم بازی جذابی باشد. بنابراین اگر زمین کیفیت خوبی داشته باشد به نفع هر ۲ تیم است. فکر می‌کنم زمین شهرقدس شرایطش را از دست داده است مگر اینکه در این چند روز اوضاع بهتر شده باشد که بعید می دانم.

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما