شناسهٔ خبر: 44246170 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: خبر ورزشی | لینک خبر

بعید می دانم زمین شهرقدس کیفیت خوبی داشته باشد

صمد مرفاوی: محمود فکری نفر اول و تصمیم‌گیرنده نهایی است

مربی تیم فوتبال استقلال گفت: در راس کادر فنی تیم ما فکری حضور دارد و اگر جایی لازم باشد با او همفکری می شود ولی تصمیم نهایی را سرمربی تیم می گیرد.

صاحب‌خبر -

خبرورزشی/ لیگ برتر ایران؛ صمد مرفاوی در نشست خبری پیش از دیدار تیم فوتبال استقلال مقابل پیکان در هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، اظهار داشت: به نوبه خودم شهادت شهید فخری‌زاده دانشمند هسته‌ای کشورمان را به ملت ایران و خانواده‌اش تسلیت می‌گویم. در مورد بازی فردا هم باید بگویم، پیکان تیم خوبی دارد و نتایج قابل قبولی گرفته است. طبیعتاً آنها روبه‌روی ما باانگیزه ظاهر خواهند شد و دیدار سختی خواهیم داشت. امیدواریم سه امتیاز بازی را به دست بیاوریم. بازی سخت داریم، اما می‌توانیم آن را به سود خودمان تمام کنیم، اگر چه به دلیل شرایط آب و هوایی کارهای تاکتیکی نداشتیم. بازیکنان به لحاظ روحی و روانی آماده هستند و امیدوارم بازی را به سود خودمان تمام کنیم.

وی در ادامه افزود: متأسفانه شیخ دیاباته، فرشید اسماعیلی و سیاوش یزدانی را به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم و امیدوارم هر چه سریع‌تر به جمع ما بازگردند.

مربی تیم فوتبال استقلال در واکنش به طرح این موضوع که به نظر می‌رسد کادر فنی استقلال هنوز به شناخت کافی از نفراتش دست پیدا نکرده است، گفت: چنین چیزی را قبول ندارم. ما بازیکنان‌مان را به خوبی می‌شناسیم و با توجه به تمرینات و شرایط حریفان نفرات‌مان را انتخاب می‌کنیم. در هفته‌های اخیر برخی از بازیکنان ما درگیر ویروس کرونا بوده و از شرایط آرمانی دور بودند و بازگشت آنها سخت بود. ما بازیکنانی داریم که همه آنها می‌توانند در خدمت تیم باشند. قطعاً هر کسی به ما اضافه شود و شرایط خوبی داشته باشد، در ترکیب قرار می‌گیرد.

مرفاوی در مورد اینکه چه کسی در کادر فنی استقلال تصمیم می‌گیرد، گفت: در رأس کار محمود فکری است و بقیه با او همفکری می‌کنند. تصمیم نهایی و آخر را فکری می‌گیرد، حالا با مشورت ما و تمام دوستانی که در کادر فنی حضور دارند. این کار در همه جای دنیا طبیعی است. یک نفر سرمربی است و بقیه می‌توانند به او کار کنند و غیر از این چیز دیگری نیست.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا از پرویز مظلومی نیز مشورت فنی گرفته می‌شود یا خیر، گفت: مظلومی مدیر تیم است و کار خودش را انجام می‌دهد. هنوز شرایطش پیش نیامده است که درباره این مسائل صحبت کنیم.

مربی تیم فوتبال استقلال درباره اینکه نیمکت برخی تیم‌ها شلوغ‌کاری می‌کنند، تصریح کرد: اعتقاد و توصیه خودم این است که وقتی تیمی می‌تواند شرایط فنی ایده‌آلی داشته باشد، چرا باید وارد مسائل حاشیه‌ای شود و نیمکت پرخاشگر و شلوغی داشته باشد؟ توصیه‌ام به همه مربیان جوان که به تازگی وارد چرخه مربیگری لیگ شده‌اند این است که دانش و علم خودشان را بالا ببرند و متمرکز روی مسائل فنی شوند تا تیم‌شان را خوب رهبری کنند. به فکر این نباشیم چرا داور این مدلی سوت زد یا به نیمکت حریف کار داشته باشیم. چرا باید به نیمکت حریف کار داشته باشیم؟ باید به تیم خودمان کار داشته باشیم.

مرفاوی خاطرنشان کرد: اینکه به فکر نیمکت حریف باشیم و مسائل روانی به وجود بیاوریم و حریف را خراب کنیم، کار پسندیده‌ای نیست. از نظر اخلاقی هم شایسته نیست.

وی در مورد اعتراض باشگاه استقلال به کیفیت زمین چمن ورزشگاه شهدای شهر قدس گفت: بازی پیکان - شهر خودرو در حالی که ۲۵ دقیقه از آن گذشته بود، کنسل شد، چون زمین شرایط استاندارد خود را از دست داده بود. هم پیکان دوست دارد روی زمین بازی کند، هم ما تا فوتبال جذابی باشد و همه لذت ببرند. اگر زمین کیفیت داشته باشد، به سود هر دو تیم است. این زمین شرایط خودش را از دست داده است، مگر اینکه در این چند روز ترمیم شده باشد که بعید به نظر می‌رسد.

برچسب‌ها:

نظر شما