شناسهٔ خبر: 44246007 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مرفاوی: تمرین مناسب نداشتیم اما به دنبال سه امتیاز هستیم / بعید است کیفیت زمین شهرقدس مناسب باشد

مدیرفنی تیم استقلال تهران در نشست خبری پیش از دیدار برابر پیکان حضور پیدا کرد و پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی ایلنا، صمد مرفاوی در نشست خبری پیش از دیدار مقابل پیکان تهران اظهار داشت: به نوبه خودم شهادت دکتر محسن فخری زاده، دانشمند هسته‌ای کشورمان را به ملت ایران و خانواده ایشان تسلیت می‌گویم.

او درخصوص رویارویی با پیکان افزود: پیکان تیم خوبی است و در این چند هفته نتایج قابل قبولی گرفته  طبیعتا مقابل ما هم با انگیزه ظاهر می شوند و بازی برای ما سخت می‌شود. امیدواریم که بازی خوبی ارائه بدهیم و سه امتیاز را بگیریم. بازی خیلی سختی است اما می‌توانیم شرایطی را داشته باشیم که بازی را به نفع خودمان تمام کنیم. اگرچه به دلیل شرایط آب و هوایی تمرین آنچنان مناسبی نداشتیم اما بچه‌ها از نظر روحی روانی و بدنی آماده هستند. امیدواریم که خوب ظاهر شویم و سه امتیاز بازی را کسب کنیم.

مرفاوی درخصوص مصدومیت شیخ دیاباته اظهار داشت: بله متاسفانه برای این مسابقه دیاباته را نداریم، فرشید اسماعیلی و همینطور سیاوش یزدانی هم در اختیار ما نیستند. امیدواریم که هر چه سریعتر سلامتی‌شان را به دست بیاورند و در کنار ما باشند.

استقلال هنوز ترکیب اصلی را نشناخته است. مرفاوی در واکنش به این سوال گفت: ببینید من چنین چیزی را قبول ندارم. ما تمام بازیکنانمان را به خوبی می‌شناسیم و با توجه به تمرینات و شرایط حریف نفرات خودمان را انتخاب می‌کنیم. کاملا نسبت به همه بازیکنان شناخت داریم اما می‌دانید که مساله کرونا وجود دارد و چند بازیکن ما این مشکل را داشتند و از شرایط آرمانی دور بودند. طبیعی است که بازگشت بازیکنان بعد از ابتلا به کرونا یک مقدار سخت است. تمریناتی داشتیم که آنها هم به شرایط خودشان برسند و در بتوانند در ترکیب قرار بگیرند. ما بازیکنانی داریم که می‌توانند در خدمت تیم باشند  وهمه با تمام وجود برای تیم بازی می‌کنند. مطمئنا هر بازیکنی که شرایط خوبی داشته باشد در ترکیب قرار می‌گیرد.

اگر اختلاف نظری در هنگام تعویض وجود داشته باشد، نظر کدام مربی اهمیت دارد؟ مرفاوی در پاسخ به این سوال اظهار داشت: یک چیزی مشخص است. تیم استقلال در راس کادرفنی آقای فکری هستند. بقیه کادرفنی با ایشان همکاری می‌کنند و جایی که لازم باشد همفکری می‌شود ولی تصمیم آخر و نهایی آقای فکری می‌گیرند. با مشورت ما یا تمام دوستانی که در کادر هستیم یک کاری را انجام می‌دهیم. این طبیعی است و در همه تیم‎‌های فوتبال این کار را انجام می‌دهند که سرمربی در راس هستند و همه به او کمک می‌کنند. به غیر از این چیز دیگری نیست.

مرفاوی در واکنش به اینکه گفته می‌شود پرویز مظلومی در مسائل فنی هم دخالت دارد، گفت:‌ ببینید خب ایشان مدیر تیم هستند و کار خودشان را انجام می‌دهند. هنوز فرصتی پیش نیامده است که در مورد این مسائل صحبت کنیم. 

مدیرفنی استقلال درخصوص درخواست تارتار برای بخشش فکری هم اظهار داشت: من خودم اعتقادم همین است و وقتی یک کادرفنی می‌تواند شرایط ایده آل داشته باشد چرا باید وارد مسائل حاشیه‌ای شود و یک نیمکت پرخاشگر و شلوغی داشته باشد. توصیه‌ام به تمام مربیان مخصوصا مربیان جوان این است که دانش و علم خودشان را بالا ببرند و روی مسائل فنی متمرکز شوند تا بتوانند خوب رهبری کنند. به این فکر نباشند که چرا داور و یا تیم حریف فلان حرکت را انجام داد. فقط باید به تیم خودمان کار داشته باشیم و شرایط فنی تیم خودمان را بسنجیم. به نظرم اینکه روی حریف تمرکز کنیم و خدایی نکرده مسائل روانی را به وجود بیاوریم که اینگونه رقیب تخریب شود اصلا پسندیده نیست و از نظر اخلاقی هم شایسته نیست.

او همینطور درباره اعتراض باشگاه استقلال به کیفیت زمین مسابقه فردا هم گفت: طبیعی است. شما ببینید که بازی پیکان و شهرخودرو لغو شد. در همان بازی نزدیک به 20 دقیقه بازی کردند. حتی دو تیم قبل از بازی کردن در زمین تمرین هم کردند. پیکان و هم ما دوست داریم که روی زمین فوتبال بازی کنیم تا جذابیت داشته باشد. پس اگر زمین کیفیت خوبی داشته باشد به نفع هر دو تیم است. از نظر من با وجود اینکه بارندگی زیاد بود و در همان شرایط هم بازی روی زمین شهر قدس انجام شد، زمین کیفیت مطلوبش را از دست داد مگر اینکه طی این چند روز آن را درست کرده باشند که البته خیلی بعید است.

نظر شما